juusefin

Direktlänk till inlägg 20 juni 2016

Sommartider....

Av Josefine Bygghammar - 20 juni 2016 16:48

Jag undrar om jag alltid kommer behöva leva med känslan av att allt kan rasa. Varje gång, när allting egentligen är så otroligt bra och underbart, får jag en känsla av att allting, närsomhelst, kan brista. Så istället för att njuta av nuet går jag och oroar mig för saker som KAN hända. Jo jag hör själv hur dumt det låter, och jag önskar att det bara var att vända om tankarna. Eller att helt enkelt bestämma sig för att "tänk inte så"!! Njut av livet!!!

Jag har alltid brottats med oro och ångest inför och på sommaren. Detta utan någon egentlig anledning, eller så finns det någon som jag själv inte vet om.

Hursomhelst, känslan av att allt ska brista den lever väl kvar sen sommar13, men nu borde väl även mitt förstånd förstå att det är ett oerhört avslutat kapitel och att livet gått vidare. Och livet har inte bara gått vidare, det har utvecklats till något jag aldrig kunnat drömma om. Jag har allt man kan önska sig (utom en sambo som arbetar i samma land.!). Men vi ses ju så ofta som det går.

Jag har också mitt drömjobb som jag strävat efter. Jag har världens finaste familj och vänner, jag har hälsan och en fint hem. Vad mer kan begära??

Vad är det då som gör att jag trots detta inte slipper dessa fruktansvärda tankar? Som antingen kommer när jag är ensam på kvällen, eller när jag ska somna. Ibland kommer dem även på dagen. Och jag kan inte heller beskriva så bra vad det är för tankar, det är mer en känsla av otillräcklighet och värdelöshet som forsar genom kroppen.

En känsla av att man inte kan lita på en enda människa. Fast mitt förnuft säger att man kan det. Iallafall att man måste våga lita på människor.

Jag vill kunna njuta av den här sommarn. Känna lyckan av att vara ledig och ingås med dem man tycker om. Jag vill vara "fri".

Och det är jag, bara jag kommer över det första hindren. Det är alltid värst i början av sommaren. Att släppa jobbet har alltid varit svårt för mig. Det behöver jag ju inte göra fullt ut.

Hur som helst. Idag har jag haft en fantastisk dag med min underbara mamma och nu ligger jag i badet.

Jag längtar efter min pojkvän men om några dagar åker jag dit. Ska bli skönt.

Nu önskar jag att min kropp och knopp kan inta sommarläge med glädje, utan oro och ångest, det är jag så oerhört trött på!!!

Jag är ju egentligen så lyckligt lottad i livet, så jag har ingenting att ha ångest för.

Återkommer med ett mer livsboostande inlägg snart!

Man måste lära sig älska livet!!!!

Tack o hej :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards