juusefin

Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Josefine Bygghammar - 27 oktober 2015 11:26

Ojdå, var ett tag sen jag skrev något!

Det är lite mycket nu, som jag alltid brukar säga!

Det är lov och det innebär såklart att jag är sjuk, samtidigt som jag planerat att göra hundra saker.
Sjuk och sjuk, sjuk är man väl egentligen inte om man orkar hålla igång. Jag orkar, med micropauser var femte minut, typ.!



På lördag flyttar vi och därför vill jag hinna göra så mycket som möjligt innan. Ska byta lägenhet med en granne, så så vidare långt flyttar vi inte, men mitt liv blir rörigt när jag har rörigt omkring mig.

Här tycker jag inte att min pappas ordspråk passar,
"Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos".
Jag är en idiot då, för jag behärskar inte kaos.

Hur som helst, jag och min kärlek ska flytta till en trea! Äntligen!
Ska bli så mysigt att flytta till ett gemensamt hem.
Snart har vi stått ut med varandra i ett år, helt ofattbart! Och underbart :-)
Det känns när det är rätt, det räcker.

Rensade bland lite minnen, och det är ju inte utan att man fäller en tår för allt fint man fått under åren..


Allt kan man ju tyvärr inte spara, men jag önskar att jag kunde det. Varje teckning eller brev finns ändå i frökenhjärtat.

Ett annat brev som jag fick en gång i tiden var när jag arbetade på Hällestadgården!

Fick ett brev av en man.


Han kommunicerade inte via tal så han skrev ett brev till mig istället. Det tycker jag var väldigt fint gjort. Och det glömmer jag aldrig. Fick även ärva en fin tavla efter honom.

Nu är han en ängel.

Många fina minnen har man, och fler är jag säker på att det blir.

Ta vara på dagarna!

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards