juusefin

Alla inlägg den 8 november 2014

Av Josefine Bygghammar - 8 november 2014 14:32

Den här morgonen har jag misslyckats med 3 plåtar kakor, 2 plåtar matbröd och lyckats hyfsat med 2 plåtar kakor och en plåt mjuk kaka. Nä, vill man läsa och se bilder på bedårande bakverk ska man lämna den här bloggen direkt. Fast iofs, det här var första förmiddagen jag ägnat åt att "träna bakning". Det krävs ju lite mer än så. Och jag tror att det är just det som är mitt stora problem. Jag har inte tränat tillräckligt! Jag minns en gång när jag för första gången skulle baka bröd och såklart -misslyckades. sen dess har jag gått runt och sagt hur sjukt dålig jag är på att baka. Ja, hur konstigt är det när jag bara gjort det en gång? Skrämmande kanske men så är det. Jag är ingen bullmamma med förkläde och recept inlaga i Hjärnkontoret. Nix. Men vill jag, så kan jag!

Jag har aldrig haft stort intresse för matlagning och bakning. Men just idag vaknade jag klockan 7 och var supersugen på att baka. Mest för att jag förra helgen bestämde mej för att "nästa helg ska jag baka". Jag är en planerarnänniska ut i fingerspetsarna och står nåt i min kalender då är det så. Så det har jag gjort nu sen klockan 7.30
Som sagt. Skapligt nöjd med lite av det iaf. En hemlighet ni kan få veta är ju att jag bakade om samma, för er säkert förenkla, kakor 3 gånger. Jag skulle ge mej den påt! Antecknade efter varje misslyckande vad jag skulle förbättra till nästa gång o så tredje gången gillt!! Tänk när jag bakar dem för fjärde gången, då måste dem ju betraktas som proffskakor.

Något som iaf är bra med att bo själv är att man kan misslyckas till man lyckas och ingen varken ser eller behöver veta. Om man inte gör som jag, bloggar om det.

Hade jag haft en pojkvän som väntat suktande av det väldoftande brödet som till hans besvikelse sedan varit kladdiga degbollar som han inte skulle röra med tång, hade jag aldrig gjort om dem, för att va rädd att misslyckas igen!! Här hemma är det bara Minoe som ser o hon har haft fullt upp med att spana på fåglar hela morgonen. Så en fågelskådare kanske man skulle söka efter på dejtingsidor? ? skämt och sido.


Jag får vara nöjd med vad jag åstadkommit och jobba vidare. Fortsätta med min formativa bedömning av mej själv och sätta upp nya mål.!.!.!.!. Var bara tvungen.


Ska väl provsmaka några av mina alster och sen ska jag städa. Sedan får vi se.


Ha en trevlig helg och ska ni baka ska ni inte ringa mig!



Hörs

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards