juusefin

Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Josefine Bygghammar - 12 juni 2014 23:30

En bra lärare är ingenting man är, det är något man bestämmer sig för att vara!


Igår hade vi skolavslutning.  


Det är fortfarande ofattbart. Jag har inte riktigt fattat det än. Ni som läser kanske inte ser det som en stor grej, men jag ska säga er att den här skolavslutningen trodde jag aldrig att jag skulle stå på för ett år sedan.

Och jag stod där, med världens bästa elever och kollegor. Som en ny människa.

OOOOOOJ vad jag tar i, men NEJ kära läsare det gör jag inte.


Det här året har varit otroligt lärorikt för mig. Jag har lärt mig så mycket jag aldrig kunde tro att jag kunde lära mig!

1. Ingenting är omöjligt, bara man bestämmer sig för det.

2. det är okej att ha fel, världen går inte under.

3. jag duger som jag är, alla tycker inte om mig och så är det.

4. läraryrket är det bästa jag vet

5. kärleken är inte allt

6. STÅ UPP, STÅ UT, STÅ KVAR!!


nu tänker säkert ni, men herregud, det är ju precis vad barnen ska lära sig i skolan.. visste hon inte det där innan??

svaret är jo, men jag kunde det inte.

Det är ju mycket lättare att vara en bra lärare när man själv kan känna sig som det..

Jag måste ju tycka det, jag kan ju inte tänka att jag är världens sämsta lärare, för det skulle jag väl inte utsätta några barn för!!


En bra lärare är ingenting man är, det är något man bestämmer sig för att vara!


Det finns så mycket mer jag skulle vilja skriva, men det gör jag sen.


Nu ska jag bara njuta av att jag fixade det här läsåret och att jag får komma tillbaka i höst!!

En dag ska jag bli lika bra som mina kollegor!


PUSS PÅ ER!








Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards