juusefin

Direktlänk till inlägg 17 maj 2015

Det regnar här i Sthlm idag...

Av Josefine Bygghammar - 17 maj 2015 22:47

Åh vad trött jag är just nu.
Sitter på bussen hem.

Ganska mysigt, men hade önskat att jag hade haft täcke och kudde.

På förra flyget satt jag längst bak. För er som undrar.


Jag är nöjd med min prestation idag. Jag frågade INGEN om vägen idag!
Det gjorde jag faktist inte!!!


Dock kom det fram en så hjälpsam uniformsklädd man och frågade om jag behövde hjälp...

I samma stund som han fråga hann jag tänka både en och två gånger innan jag svarade. Skulle jag stå på mig och svara att jag bara stod vid gate-tavlan och funderade, eller skulle jag ta den lätta vägen och säga att hans hjälp var välkommen.

Hur som helst blev mitt svar på frågan om jag behövde hjälp:

- Jag vet faktiskt inte! :o)

Tja, jag ljög ju inte iallafall (",)

Han skrattade och frågade vad jag funderade på och jag erkände att jag faktiskt inte visste vart jag skulle ta vägen.

Han pekade på skylten och rulltrappan framför mig.

- Javisstja, tack! Sa jag och drog bittert iväg med väskan, något besviken över att jag inte kunnat se den förbaskade skylten själv!!

Han kom fram för fort helt enkelt.

Eller.. Så såg jag helt enkelt lite bortkommen ut. Fast det kan jag ju aldrig tro.!

Hur som helst, jag fråga ingen om vägen, det var faktist han som fråga mig.

Och jag gick runt och lukta på parfymer!

High five!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards