juusefin

Direktlänk till inlägg 13 september 2015

Näsan varnar!

Av Josefine Bygghammar - 13 september 2015 19:47

Jag älskar att ha fullt upp och att ha varje dag planerad. Men när det blir för mycket då har jag lärt mig hur min kropp säger till.

Det första tecknet är att jag drömmer mycket och om många olika saker som jag minns från en och samma natt. Natten till lördag drömde jag om att alla i skolan skulle ställa sig i brygga bland annat och vad tror ni jag kämpar med i sömnen tills att jag fattar att det är en dröm? Att stå i brygga när jag är vaken och pigg är inga problem. Men ni kan ju ana hur jobbigt det var att "tvingas" försöka göra det i sömnen. Vakna iaf i en halv brygga.!

Nästa tecken som också alltid sker under natten är att jag får enorm smärta i näsan!!!
Låter kanske helt sjukt, men så är det.
Det känns precis som att näsan ska frysa sönder och det jag önskar mig mest är en nosvärmare. Som jag tyvärr inte äger nån...

Så istället får jag vira täcket runt näsan och hålla om hårt med båda händerna. Men oftast lägger jag mig i ett varmt bad. För det är verkligen smärta!!!!
Oftast så får jag ju enormt näsblod efter efteråt. Och då blir jag öm i hela kroppen och det känslan är precis som att hela huvudet töms på blod, och just då, när jag hänger över handfatet för att jag inte ens kan böja upp huvudet för det bara forsar, är det ganska skönt för då släpper det onda i näsan.

Tyvärr har jag allt för många vita lakan som fått lida... Ser ut som ett mord har begåtts i sängen.

Oftast lyssnar jag på kroppen efter en sån här natt och bokar av eventuella aktiviteter som ska hända dagen efter, utom jobb, det har jag aldrig valt bort.

Och då, när jag inte lyssnar, resulterar det allt oftare i kraftiga migränanfall.
Och jag är ju inte dummare än att jag förstår att det beror på att jag vill göra allt jag kan och helst på en och samma gång.

Men vem tackar mej för det? Ingen.
Säkert fler som känner igen sig.

Natten till lördag var en sån natt. Och på lördagen skulle vi ha fruhippa för Evelina. Det ville jag verkligen inte prioritera bort, och jag är så glad för att jag inte gjorde det. Klarade av både kidnappning, brunch och femkamp innan huvudet var nära att sprängas i tusen bitar. Så någon utgång blev det inte, trots att jag kämpade in i det sista, men efter att ha stannat och behövt kräkts på vägen hem från Norrköping gav jag upp.
Men jag är glad att jag var med under dagen!

Tidig kväll igår resulterade i att jag kunde vara med på vår återträff med teatern idag. Det är jag också väldigt glad för.

Nu väntar en fullspäckad vecka men jag ska ha näsan i åtanke, mina "näsnätter" är det värsta jag vet.
Men det är ju bra att de finns så jag vet när jag bör planera om....

Får inte svika näsan allt för ofta!

Tack alls som gjort min helg asbra trots mitt mående, man klarar allt, bara man har fantastiska människor omkring sig <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards