juusefin

Alla inlägg under september 2015

Av Josefine Bygghammar - 6 september 2015 21:49

Skulle vilja skriva om något som gör mig så oerhört irriterad och illa till mods. Men jag undviker det, av vissa skäl. Känner mig maktlös!!

Förr eller senare kanske jag skriver om det iallafall. Helst av allt skulle jag vilja skriva om det i en insändare till tidningen.

Lite kluven? Jo.


Men nog om det, blir bara arg.


Har haft en lugn och skön helg. Idag har jag hunnit med en hel del jobb vilket är skönt. Nästa helg lär det inte finnas så mycket tid över!

Sitter och slöglor på Beck, men ska nog lägga mej snart. Är trött.




Den här helgen har jag "tränat" på att vara nästintill osminkad.
Inte så svårt att vara när man inte träffar en enda människa kanske, men förr skulle jag inte gå utanför dörren utan full mundering.!

Jaja, tänkte att de va på tin efter 27 år att våga gå ut osminkad. De låter ju lite lätt patetiskt!

Men men, det lider ju inte ni av, ni som är födda som naturliga skönheter!

Jaja!

Kul med ny vecka!
Hörs






Ja, jag är fortfarande irriterad.

Av Josefine Bygghammar - 3 september 2015 21:33

Jag är inte ikapp än, skönt att bli ledig så man kan jobba.!

Alla lärare förstår nog precis vad jag menar, för en ledig dag är som gjord för jobb. Omvänt? Kanske. Men så sant.

Jag vill göra så mycket men jag hinner inte med allt, o de gör mej tokig!


Jaja, imorn äre fredag o då äre Gokaffe o sen ska jag äntligen träffa Hanna o Lill-Viktor! Som jag längtat!


Saknar min stor-Victor oxå!

Av Josefine Bygghammar - 1 september 2015 20:50

Jag nästan skäms. Eller skäms är kanske fel ord. Hittar inte riktigt ordet.. Min tillvaro känns liksom för bra för att vara sann, och då frågar jag mig om jag verkligen är värd att få ha det så här bra?

Jag har träffat en helt underbar kille som inte går att beskrivas med ord. Hela veckan har varit helt fantastisk.
Och min födelsedag gjorde han till den bästa.



Jag älskar pannkakor. Fick därför pannkaksfrukost på min födelsedag. Det kändes precis som när man var liten och fick frukost och sång på sängen. Längesen jag låg i sängen och låtsades sova medan någon styrde i köket inför en födelsedagsfrukost... Så mysigt!

Fick världens finaste armband.


Och sen hade vi kalas med våra familjer. Och v hade såklart gjort världens godaste smörgåstårta!


Så mysigt, gott och roligt. På kvällen hade vi en riktig myskväll tillsammans. Som visserligen alla andra kvällar denna vecka!
Och i fredags var vi på Joans med underbara vänner.

Idag åkte v på jobb igen. Men det bästa av allt är att det bara är 3 veckor tills vi ses igen!

Och sist men minst har vi även bokat en weekend till Köpenhamn tills då han kommer hem.


Jag är lycklig. Lyckligast i världen.

All tillbakagång i somras var så onödig, men jag kanske alltid kommer att lida av det på sommaren, men lättare att motverka om man vet om det kanske.

Jag är så glad.

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards