juusefin

Alla inlägg den 3 december 2015

Av Josefine Bygghammar - 3 december 2015 20:06

Sitter här i badet och känner att rösten börjar sakta men säkert smyga sig tillbaka. Att träna luciatåg utan röst är inte det lättaste, tro mig!
Att man dessutom inte har sovit under natten pga feberdrömmar och halsont gör ju inte lärarkaraktären bättre.

Så idag skickade mina fantastiska kollegor hela mig vid lunch, jag tycker det är fruktansvärt svårt att komma hem tidigt. Det är ljust ute och hos grannarna är ingen hemma. Jag får liksom dåligt samvete för att jag är hemma så tidigt!!
Det känns så fel. Men idag är det min första sjukskrivingsdag som lärare. Från lunch och fram till eftermiddagen.

Men men. Någon gång måste vara den första, och imorgon ska jag vara frisk!!!
Jag mår ju redan bättre. Har sovit från kl.12.00 ca-18.00

Har iaf hunnit fixa lite annat praktiskt nu från 18 då jag vaknade, beställt lite julklappar etc.

Känns skönt.

Sitter också och tänker tillbaka på förra julen. Då hade jag ingen aning om att jag på nyår skulle bli tillsammans med den finaste killen i hela universum!

Jag minns såväl när jag satt i mamma och pappas soffa på juldagen och messade med v. Vi pratade om att gå ut tillsammans på Joans, men jag fegade ur Efterosm jag inte kände honom så väl.

Istället träffade jag Mallan på kvällen och vi åkte runt i bilen och pratade om allt och inget, supermysig kväll!
Då väntade hon ju också lilla Signis :-)

Några dagar efteråt, eller den 27:e närmare bestämt åkte jag o Mallan in på mellandagsrea i stan. Eller, vi stod i bilkö hur länge som helst för att ta oss till centrum! Så vi åkte till Hageby istället!

Under denna shoppingtur fick Mallan mej att föreslå att Victor och jag skulle ses på kvällen, o han var på!
Jag minns det som igår ;)

Skapligt nervös shoppade vi vidare och åkte sedan hem. Jag åkte hem, gjorde mig iordning och åkte sedan till min farmors fd bostadshus och plingade på. Sen dess är jag såld.

Så den 31/12 kunde vi båda säga att vi faktiskt är ett par.

Så det kan gå fort, riktigt fort.

Jag glömmer aldrig första maten du bjöd på, första blicken i trappuppgången och första kramen i köket.

På nyår firar vi ett år av kärlek, och i jul firar vi vår första gemensamma jul.


I love you!

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards