juusefin

Alla inlägg den 8 december 2015

Av Josefine Bygghammar - 8 december 2015 19:22

Förra veckan, eller veckan innan? Gjorde jag ett försök till att ha en mer privat blogg med lösenord och en mer jobbinriktad blogg. Inte för att jag började skriva hemlisar i den här bloggen till folks besvikelse kanske, utan mer för att den faktiskt är väldigt personlig, vilket ju både finns för- och nackdelar med. Idag googlar väl varenda arbetsgivare upp varenda anställd, och vad ska man då tro om mig var min tanke?


Men faktiskt så har den här bloggen blivit en del av mig. Det är i den jag har skrivit om mina mål och mina upplevelser, den är ju faktiskt "jag". Så om någon vill läsa min blogg för att "kolla upp mig", så berättar den ju faktiskt mycket om mig och hur jag är.

En måttligt stressad fröken som älskar sitt jobb lika högt som sina lediga stunder, för självklart älskar jag min pojkvän, familj och vänner mer än mitt yrke, men de är inte långt ifrån varandra på listan!

Och förresten så pratar jag mycket om att det är viktigt att skilja på jobb och att vara sig själv, pyttsan! Det fick jag ju verkligen bevis för att jag inte kunde leva upp till när jag hade två bloggar, en om mig och en om mitt jobb. Det går ju inte, jobbet är ju en alldeles för stor del i mitt liv för att jag ska kunna skriva en hel blogg om bara mig själv!!

Men idag tänkte jag faktikskt skriva om mig!

Jag gick tillbaka ett år i bloggen och läste om vad jag skrev förra året i december..


Ibland glömmer jag bort hur dåligt jag faktiskt har mått, och att jag borde njuta mer av det liv jag lever nu.
Även om jag är en livsnjutare, som jag får höra, så är det så lätt att man glömmer.

Ungefär i jämförelse med hur mycket jag älskar el numera!!! För det fick man ju perspektiv på i fredags/lördags...

Förra julen var jag glad för att jag kunde njuta av julen igen.

I år är jag glad för att jag är lycklig igen, och jag kan sätta mig och titta upp mot granarna med ett leende.. Men inte samma granar, för jag har flyttat till en annan lägenhet med min pojkvän.

Är det inte märkligt hur livet kan förändras på ett år?

sista bilden skrev jag samma dag som jag sedan träffade v för första gången.

Ta vara på livet, och lyckan!
Puss på er!

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards