juusefin

Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Josefine Bygghammar - 27 mars 2015 14:46

Klassrumsdesign.

Ordet är kanske obekant, kanske finns det överhuvudtaget inte, och isåfall myntade jag just nu ett nytt uttryck.

Jag gillar inredning, jag gillar att göra om och att pyssla, om det med pyssel menas att flytta om saker på hyllor och så, inte sy överdrag till säng-gavlar eller sy gardiner, då är jag näst intill handlingsförlamad. Mot min vilja.

Men jag vill ha ett snyggt klassrum. Klassrummet är ju ändå det rum man vistas i hela dagarna. Jag är ju nästan mer där än i mitt eget vardagsrum.!

När jag gjorde min praktik när jag pluggade vet jag att jag hade många planer på hur mitt drömklassrum skulle se ut. Men när man väl börja jobba blev det så mycket annat att tänka på att det sista man tänkte på var designen, förutom möbleringen, såklart.

Men nu har jag börja fundera på hur jag egentligen vill ha det. Här är några smakprov:


Det ska inte vara för rörigt på väggarna.

Viktiga saker att ha tycker jag är:
- målen uppsatta
- förmågorna uppsatta
- styrtavla
- stor väggkalender
- något som barnen har gjort
- klasskontrakt

Sen tycker jag om att lägga en personlig toutch, typ min "kunskap är coolt" och vimplarna som barnen gjorde igår.

Men det viktigaste av allt, låt eleverna vara med och bestämma!!
De växer så otroligt mycket i det!

Hörs

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards