juusefin

Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

Smider planer

Av Josefine Bygghammar - 3 januari 2016 17:24

Här ligger jag, i mitt traditionsenliga söndagsbad och njuter av livet.

Har jobbat min första dag idag, ca en vecka för tidigt, men vad gör deg när man älskar sitt jobb.

I ca 2 år har skolan varit den plats där jag hämtat mest energi. Och jag tror faktiskt att den alltid kommer vara det. Vilken yrkestitel jag än må ha, så är skolan min fristad.

Hann med ganska mycket idag, iallafall sånt som är svårt att hinna med annars! Fixa kaffelistor, matschema för firrarna och sånt som oxå hör läraryrket till ;)

Har även börjat spåna på idéer kring skolans 90-års-jubileum! Det ska bli stort och magiskt är min tanke, stort tänker nog mina kollegor, magiskt tycker de nog låter fånigt.
Men det är ju lite så vi jobbar!
Jag kommer med ogenomförbara idéer och kollegorna kommer med förnuft och så kompromissar vi, peeeerfekt!

Men jag vill göra det magiskt, hur man nu gör det!
Så snart kära Tjällmobor med äldre släktingar som gått på Tjällmo skola, kommer vi att vilja ha er hjälp!!
Hoppas på gensvar :-)

Jag smider planer!

Annars så har jag städat bort julen, älskar den rena och VITA känslan efteråt. Igår hade jag en heldag på stan med Hanna, det jag kom hem med var två flaskor flour. Ingen aning alls varför!

Imorn blire mysfika med Mallan och Emsan.




Nähe, dags att plaska vidare!

Hörs!

 
 
Ingen bild

Lisa

3 januari 2016 22:24

Hej Josefin

Visst gick du ut lärarprogrammet 2011 precis efter årskiftet ?
Då kan det ju omöjligt vara 7 år som du har varit lärare? det måste ju bli ditt femte år ? Eller tänker jag tokigt? Tack för en inspirerande lärarblogg, där fokus ligger på det bra i yrket!

Josefine Bygghammar

6 januari 2016 17:13

Hej! Stämmer. Men jag räknar att jag varit yrkesverksam sedan 2010, då jag arbetade som lärare på en skola under hela året! 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 och påbörjar nu mitt sjunde år :-)

Tack. Gick vi samma utbildning?
:-)

 
Ingen bild

Lisa

6 januari 2016 17:26

Okej!
Så då jobbade du samtidigt som du gick utbildningen?

Ja vi gick samma utbildning :)

Josefine Bygghammar

6 januari 2016 17:39

Ja precis! Okej, kul! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards