juusefin

Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Josefine Bygghammar - 6 januari 2016 20:56


Jo jag skrev på fejjan att jag arbetat som lärare i 7 år och vissa tycker att det lät mycket, jag kan förklara det som så att jag räknade med 2010 som ett av mina "lärarår" Eftersom jag arbetade mer än vad jag gick i skolan. Skrev c-uppsats etc. Därav: 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 och nu blir det 2016! :-)

Så ni inte tror jag förskönar min yrkeskarriär, eller det gör jag väl verkligen inte, jag är ju fortfarande kvar på samma skola, men har faktiskt jobbat på två andra skolor också! ;)

Btw, imorgon börjar allvaret igen! Som jag längtat!
Och ni tror jag är galen och det är jag väl kanske också. Inget fel med det väl.

Jag ligger här i badet och funderar på vad som egentligen är det absolut viktigaste hos en en lärare.
Jag tror på att tron på sina elever är den största framgångsfaktorn!

Tror man på sina elever så tror jag att de kan komma hur långt som helst.

För tror man inte, hur gör man då?

Nu ska jag fortsätta bada!

Puss på er.

Av Josefine Bygghammar - 6 januari 2016 17:08

Nu ska jag prova något jag aldrig provat förut!!
Sälja kläder på bloggen.!.!





Ni som känner mig kan nog lätt tro att jag lider av pengabrist, med tanke på vad jag kommer göra nu och hur aktiv jag är på "finspångaloppis"! :D

Men riktigt så illa är det inte, än så länge!

Det handlar mer om att jag börjar inse att man inte kan äga hur mycket saker som helst. Nu äger jag kanske inte överdrivet mycket saker, men däremot KLÄDER erkänner jag att jag äger en del!

Och jag älskar dem. Men när till och med sambon säger: - älskling, när ska vi göra något åt det här? Och pekar på (en av) mina garderober..

Då insåg jag att jag faktiskt borde göra något åt saken. Jag har skänkt en hel del men vissa kläder tänkte jag faktiskt prova att sälja! Många är näst intill oanvända.

Säljer för att kunna köpa nytt, såklart :-)

Så därför:

Rosa kofta/kavaj/jacka, svårt att sätta ord på vad det är, aldrig använd men inköpt i Köpenhamn. Jag älskade den vid första ögonkastet men sen blev den hängande, tyvärr.
Storlek: 38.



100 kr.


Underbart söt blommig tunn stickad tröja som jag köpte för att ta på mig en varm sommarkväll över linnet, men tyvärr inte heller blivit använd. Jag tycker fortfarande att den är jättesöt, men den passar liksom inte mej!
Storlek: S

50 kr.

En fantastisk tröja som har oerhört fina detaljer, men tyvärr är för tight för mig över brösten. Inköpt i Stockholm.

Storlek: s/m

100 kr.

En häftig tröja som jag köpte i våras, använd en gång. Den passade liksom inte heller mej riktgt. Efterskickad från Kina. Storlek: M



50 kr.

Älskade frökenklänning! Äger många liknande. Använd en gång.
Storlek: 38


Lång nyinköpt kofta. Storlek S.

50 kr.

Fin vit blus, använd en gång.
Storlek: 40

50 kr.

Relativt nyinköpt linne med snörning fram. Storlek: M

40 kr

Börjar så här och så får jag väl se hur det går!

Är ni intresserade är det först till kvarn som gäller, ni kan messa eller skriva på messenger på fejjan :-)

Hörs!

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards