juusefin

Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

qr-koder

Av Josefine Bygghammar - 29 mars 2016 15:23

Påsklov, och som vanligt har jag svårt att slita mig från jobbet!


Eller, de senaste veckorna har jag faktiskt inte jobbat överdrivet mycket, jag har hållt min arbetstid. Kan kanske ha att göra med att min andra hälft varit hemma en längre tid, det har varit underbart. Men nu är jag gräsänka igen och som de flesta inom läraryrket vet är vårterminen fullspäckad med allt möjligt!!


Just nu är det ju till exempel nationella-prov-tider och självklart vill man att eleverna ska nå så högt resultat som möjligt!

Det här är min 5:e 3:a jag undervisar, så nu börjar man ju kunna de nationella provens innebörd och vad de mäter, även om innehållet varierar från år till år. I år har jag förberett ett "träningshäfte" till mina elever med tillhörande QR-koder.

Eftersom att alla mina 3:or har varsin ipad, vet jag att de kan scanna av qr-koderna.


I stora drag har jag skrivit ner de områden vi arbetat med under terminen och till varje område har jag kopplat en QR-kod.


Under QR-koden döljer sig en film som jag spelat in och där jag visar hur man till exempel gör en uträkning i addition eller subtraktion.


 


Så eleverna kan helt enkelt träna på sina olika uppgifter och samtidigt kolla på en film där jag förklarar hur de kan göra och tänka.


Älskar 2016 års teknik!



Nog låter man fånig på film och mina kollegor måste tro att jag sitter och pratar med mig själv när jag stänger dörren till arbetsrummet och pratar högt och länge.


Jaja, det är det värt!


NU ska jag fortsätta jobba!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards