juusefin

Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Josefine Bygghammar - 3 maj 2016 16:19

Jag började arbeta på fritids under våren 2011. Jag tom min första lärartjänst under hösten 2011. Det betyder att jag jobbat som lärare i ca: 5 år.! Brukar säga att jag är inne på mitt 6:e..

Hur som helst. För att bli förstelärare ska du ha undervisat i minst fyra år och kunna visa att dina år varit framgångsrika och målmedvetna.

Jag är så grymt stolt och glad över att jag nått ett av mina delmål nu.


Att jag dessutom blivit erbjuden 2 förstelärartjänster. En i vardera kommun, gör mej också väldigt glad och stolt.

Och varför jag skriver detta "skrytsamma" inlägg är för att jag inte alltid haft förmågan att tro på mej själv. Under mina första år i yrket var jag sannerligen ingen lärare som trodde på sig själv, tvärt om!!
Och idag, som 27:åring, är jag erbjuden 2 förstelärartjänster.
För mej är det boost som får mej att jubla.

Alltid när jag jobbat på lov, länge på kvällar etc har man fått höra att jag inte behöver jobba så mycket...
Men jag älskar mitt jobb och i slutänden får man betalt för det!!

Jag är skitnöjd på ren ful svenska.

Nu kan jag bara sikta högre och nå fler mål!!!
Jag älskar mitt jobb och mitt liv.

Nu kör vi!!!!



Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards