juusefin

Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Josefine Bygghammar - 6 maj 2016 09:19

Alltså ju mer jag läser och hör om huruvida mobiltelfoner används i skolan eller ej blir jag både mer förvånad och frustrerad över varje gång!

Jag tog för givet att mobiltelefoner INTE används under lektionstid i de flesta skolor, men nu börjar jag förstå att så är inte alltid fallet.!

På många skolor får eleverna ha mobiltelefonerna med sig in på lektionen. Jag läste precis en artikel om att en lärare fick säga till sina elever flera gånger om att lägga ner mobiltelefonerna när hon hade genomgång...

Stopp och belägg här tänker jag!!
Varför i hela friden lägga energi på det?
Visst, det var gymnaiseungdomar, men jag skulle ändå aldrig vilja att mina elever hade mobiltelefonerna framme under en genomgång, eller lektion över huvudtaget.
Lägg fram dem på katedern eller låt den ligga avstängd i väskan!

Ja, den makten måste man få ha som lärare.

Jag vet bara hur svårt det var när hela min klass fick varsin iPad, och att lära dem att inte pilla på den hela tiden.!
Men det går och det är ju jag som måste bestämma hur jag vill ha det.

Mobilerna har ingen anledning att finnas med under lektion, så är det bara. Och att lägga tid på att säga till om det själ ju bara undervisningstid.
Så att tillåta det är ju bara fruktansvärt korkat!

Hörs.

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards