juusefin

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2014

Att våga växa

Av Josefine Bygghammar - 23 augusti 2014 00:30

Första veckan avklarad! En fantastisk vecka! För att inte låta allt för optimistisk...!.!.! men jag lovar er, det är med ett leende på läpparna jag somnar inatt.

Den här veckan har det blivit mycket jobb, men det är självvalt, så det är verkligen inte synd om mig om ni tror det!! Tvärt om! Jag vet min gräns, tror jag!

Jag har funderat mycket kring min egen utveckling. Från att ha som mål att våga yttra mig på konferenser, till att mer än gärna prata oavbrutet, känns så sjukt bra!! I början, använde jag mig ofta av ett tips jag fick av en lärare på universitetet, -var inte tyst längre än 10 minuter under en konferens eller liknande, för har du varit tyst i 10 minuter är det nästan redan helt säkert att du inte kommer yttra dig alls under resterande minuter. Numera behöver jag knappast tänka på det, tvärt om. Ett bra tips, om du är som jag, eller förlåt, VAR som jag ;) tyst, försynt o livrädd att göra fel.

Idag är jag inte ett dugg rädd för att göra fel. Gör jag fel, så gör jag det. Inget att göra åt lixom!

Förut var jag också så himla rädd för att inte va omtyckt. Idag struntar jag i det. Eller, såklart jag inte gör, men tycker man inte om mig, så för man inte det. Man kan inte tycka om alla!
Idag kan jag stå framför vilken klass som helst o va mej själv! Den jag är, så där knäpp som jag är!
O tro det eller ej, men när man breddar på östgötskan eller lägger till lite skånska på genomgångarna så får du typ 150% mer glada och engagerade elever!... Som sagt, jag älskar att sjunga o spela teater, därför innehåller mina lektioner såklart det!


Ojojoj vad jag har höjt mig själv till skyarna, men nej, det är inte det jag vill göra! Jag vill bara visa o insperera er som känner igen er att tro på er själva, ni är sjukt bra o ni kan fixa allt!!

Läste en artikel i lärarnas tidning som jag tyckte stämde in bra på hur jag ser på läraryrket!!

Arbetslaget och den enorma utmaningen att fånga alla elever är min energi!


Hörs!

 
 
sex och samlevnad

sex och samlevnad

23 augusti 2014 01:24

kram på dig josefine! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://xn--frspel-wxa.se

 
Ingen bild

Anna

23 augusti 2014 21:54

Vilken bra blogg du har, känns så äkta och ärlig. Vad härligt att du vågar mer och mer, det stärker ju hela ens självsäkerhet. Jag har en fråga, hoppas du inte tar illa upp, jag har noterat att du sminkar dig väldigt mycket runt ögonen, varför? Du har ju jätte fina ögon.

Josefine Bygghammar

23 augusti 2014 22:37

Roligt att höra att du tycker det! Tack! Jag har alltid sminkar mig runt ögonen, det har lixom blivit jag. Men jag har börjat dra ner på det mer och mer, faktiskt! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards