juusefin

Direktlänk till inlägg 19 mars 2015

Vadå inte haft tid?

Av Josefine Bygghammar - 19 mars 2015 20:46

Den här bloggen har fått vara vilande ett tag nu. Jag tycker inte om att säga att jag "inte haft tid" för det är såklart jag hade haft tid om jag prioriterat bloggen, men på grund av att jag prioriterat annat har den inte uppdaterats!

Likaså min träning skulle jag vilja kunna säga att jag inte haft tid med, men det är en så fruktansvärt dålig ursäkt att jag skäms när jag skriver det till och med. Träning har man alltid tid med, man måste bara ta sig tid. Får nog börja med knepet jag dels fick höra under en föreläsning på mitt gym, att börja boka möten med mej själv. Kanske tar jag det mer på allvar när det står "möte med josefine" inplanerat i kalendern. Med risk för att låta sanslöst fånig.!
Men de senaste veckorna har jag haft utbildningar och möten nästan varje eftermiddag och de har jag jurister missat, därför borde jag ku inte missa mina möten heller, tycker jag!

Ikväll fick jag iaf lagårdsdörren ur vagnen, jag var hur trött som helst nör jag kom hem från läromedelsmässan. La mej på soffan och tänkte, här ska jag ligga tills jag somnar för jag orkar inte göra ett dugg. Även lite förkyld är jag. Men då kom äntligen min kraft tillbaka och jag bestämde mej för att hoppa i träningskläderna och ge mej ut på en pw även om jag var såååå trött. 5 raska km blev det iaf och vilken energi jag fick sen! Herregud, hann nästan planera upp hela skolavslutningen på vägen :-) o när jag kom hem tog jag tag i städningen och hann förbereda allt inför morgondagen. Så det där med att lägga sig på soffan o tro att man inte orkar, de e inte alltid sant! Känner mej görsapigg nu!!

Som sagt, mitt liv innehåller mycket möten, utbildningar och framtidsplanering just nu. Och som jag älskart!
Och med framtidsplanering så gäller det inte bara jobbmässigt, utan även i privatlivet.
I snart tre månader har jag varit tillsammans med min V nu. Tiden går fort, trots allt. Trots att vi är många mil ifrån varandra, oftast.
Men i påsk ses vi igen och då väntar två underbara veckor tillsammans.

Det känns så märkligt ibland, när jag ser tillbaka till innan jul. Då såg mitt liv helt annorlunda ut och planerna var inte alls som nu.
Inte på några sätt, knappt. Jag känner mig så glad, stark och lycklig framförallt!
Fortfarande lever jag i någon slags drömvärld, men sakta men säkert börjar jag inse att det är min verklighet.

Det går bra nu, kan man säga!

Det finns så otroligt mycket roligt att se fram emot just nu!

Imorgon väntar också en riktig heldag, först en annorlunda skoldag, sen aw på gästis, sen tacos med Hanna och sen hotellet.
Jag älskar när livet flyter på, gärna i 190% det gör mej lixom inte! iaf inte till påsk :-) sen kan hastigheten saktas ner.!

Jag älskar livet just nu och jag älskar min V.

Hörs.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards