juusefin

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Jonas hängslen!

Av Josefine Bygghammar - 25 mars 2015 21:46

Ibland undrar jag verkligen om min hjärna fungerar som den ska. Jag menar, ibland blir jag inte bara förvånad över mitt sätt att tänka, jag blir nästan lite rädd.

Typ som nyss.

Jag ligger i badet. Tvättmaskinen går och jag hör att det är något som slår i mot kanterna i tvättmaskinen. Som ett dovt dunk.

Jag ligger lugnt kvar och tänker - äsch, det är ju bara Jonas hängslen som slår mot kanterna i tvättmaskinen...
Det tar säkerligen 10 sek innan jag kommer på att herregud, Jonas hängslen!! När använde han hängslen sist?? När han var typ 2 år?! Och tvättade ens mamma dom i tvättmaskinen? Men uppenbarligen var det ett välkänt ljud för mig när jag var liten och jag tog antagligen alltid föregivet av någon anledning att det var Jonas hängslen som slog emot..!

Nu kanske ni förstår varför jag blir rädd för mig själv?

1. Varför förknippar jag ljudet så solklart med hängslen?
2. Jonas är min lillebror och det är ca 7 år sen vi bodde under samma tak.
3. Jonas slutade använda hängslen när han var 3 år kanske? Vilket betyder att det är ca: 20 år sen.
4. Varför skulle jag tvätta hans hängslen?


Ibland blir hjärnan rent utsagt korkad.
Använde Jonas överhuvudtaget hängslen som liten?


Hur som helst, ibland kan man tänka fel.

Fröken kanske behöver påsklov?

 
 
M Stork

M Stork

25 mars 2015 22:02

Som gammal pedagog...med betoningen på gammal...så ser jag att det är just det som du behöver!

Den blicken säger Uargh! Pnff! Ståånk!

(Du behöver städa i bokhyllan, bara så att du vet!)

http://magisterstorksblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards