juusefin

Direktlänk till inlägg 11 december 2015

Så stolt fröken!

Av Josefine Bygghammar - 11 december 2015 18:41

Det är framförallt sådana här dagar som man förstår varför man har der yrke som man har!

Idag hade vi Lucia på skolan. På vår skola är det 6:orna eller 5-6:orna som går. I år var det både 5:or och 6:or.

Jag är helt förundrad över hur fantastiska elever vi har! Så duktiga!!!
De är tonsäkra, musikaliska och det absolut bästa av allt - de älskar att sjunga!!!!

Det märks så på dem!
Det är så härligt när man känner den glädjen och kemin med elverna, när man har stått och övat i 80 minuter och de inte vill sluta sjunga!! Det är magiskt!

Och både våra tjejer och killar tar i och har helt fantastiska röster, det är grymt!

Så efter en sån här konsert, när man vet hur det var när man började öva med dem, när sångerna inte satt, 3 var helt nya och näst intill hela gruppen näst vägrade en sång, och man har fått genomgå en del diskussioner, så ser man iallafall att det ger resultat.!

Och tänk så otroligt mycket man kan lära sig på 6 veckor!

Åh vad jag önskar att det var lucia fler gånger om året :-)
Men vem vet, lite planer finns det allt för våren! Inte lucia dock ;)

Åh, svårt att förklara den känslan jag känner nu!
high five med 5-6!!!

Ha en härlig helg! Det ska jag sannerligen ha!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards