juusefin

Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Josefine Bygghammar - 7 juli 2015 22:25

Nu är jag tillbaka in the old days, bloggar från badet! Inte stranden alltså, utan från badkaret. Känns extra gött när det varma vattnet svider mot huden, för jag har faktiskt lyckats få lite sol på mig idag, trots molnen.

Idag har jag varit hos mina föräldrar. Lika trevligt som allltid. Sedan träffade jag min efterlängtade vän Sofia.

Vi satt och prata om "bondgården" och allt som hör där till i flera timmar. Vad som menas med bondgården? Ja det är ett hemligt samlingsbegrepp bara.!

Vi pratade om forna tider, gymnasietiden bland annat. Åtta år sen äre. Det känns lite sådär, man börjar ju inse att man inte är purfärsk längre. Näst intill alla från gymnasieklassen har fått barn och har familj. Men inte alla, måste faktiskt tilläggas!

Först kändes det som att man inte förändrats ett dugg sedan gymnasist. Sen pratade vi och reflekterade lite till, då insåg man rätt snart att man är långt ifrån samma person nu som man var då. Rätt coolt ändå, i backspegeln kan man ju ändå se en utveckling, vilket jag är glad för!

Och hittills har jag nåt de mål jag satte upp efter gymnasiet, inte miljonerna dock, men det är ett livslångt mål.

Men hur som helst, både Sofia och jag visste vad vi ville. Sofia ville jobba med träning och jag ville bli lärare.
Sofia äger ett gym och jag har jobbat fem år som lärare nu.

Ganska grymt va?!

Men bondgården då, ja den blev inte riktigt som vi tänkte, utan den blev helt enkelt ännu bättre? ;)

Så, åtta år senare kan man väl ändå säga att livet rullat på bra, jag har inte flyttat utanför Östergötland men utanför kommunen, de e ju en liten förändring iaf!


Mot nya mål!!!

Försökte göra en Lotta/Paulina idag, men ni behöver inte tok-granska den blå nageln.!

Hörs

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards