juusefin

Alla inlägg den 21 juli 2015

Av Josefine Bygghammar - 21 juli 2015 22:07

Får höra från många olika håll att jag ska ta semester och ha sommarlov.

Jotack, när min sambo är 140 mil bort och kommer vara i många veckor till betyder det att jag bor själv. Mina föräldrar är ute med sin husbil och mina vänner semestrar med sina respektive. Så särskilt fet släkt har jag inte heller.

Så vad menar ni att jag ska göra?
Njuta av det fina vädret? Läsa en bok och se någon bra film om det skulle regna? Jotack, det är typ vad jag sysslat med de senaste fyra veckorna. Inkl storstädat alla rum, rensat alla kökslådor, rensat alla garderober, bakat bullar, bakat kakor etc etc...
Men för mig är semester att få vara tillsammans med de jag älskar. Då jobbar jag hellre nu och förhoppningsvis kan ta igen några lediga dagar i höst.

Människan är verkligen inte skapt till att leva ensam. Inte min sort iaf, jag vill leva i flock! ?

Skämt och sido. Det går väl egentligen ingen nöd på mej, i helgen umgicks jag med Hanna och vi var både ute vid berg och var ute på Hugos. Igår grilla jag med jobbisarna och nu har jag något planerat ända fram till söndag. Så visst, jag har faktiskt också ett liv utanför jobbet.

Men innan ni säger åt mej att sluta jobba, kan ni fundera ut vad jag isåfall skulle göra istället.!

Jobbet är mitt liv, så är det.
Och det tackar jag för. Vad hade jag gjort annars?

För övrigt så saknar jag V något enormt. Jag längtar så otroligt!

Jobbigt också.

Men men, man måste bita ihop.
Det finns alltid de som har det värre.

Så jag ska inte klaga. Jag har det jättebra, bara något uttråkad!
Har iaf hängt med världens bästa pappa idag. Det är underbart.

Typ påväg tillbaka.

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards