juusefin

Direktlänk till inlägg 12 januari 2016

När livet blir bra

Av Josefine Bygghammar - 12 januari 2016 18:15

Sakta men säkert börjar jag få livet att rulla på så som jag vill. Jag önskar att det kan få hålla sig såhär nu.

Ni vet den där känslan när man faktiskt känner sig tillfreds med nästan allt i livet?

För det första så fungerar både mitt internet, smartboarden och ljudanläggningen i klassrummet igen!

När något av det krånglar och teknikerna inte kan komma ut, då blir det ett stressmoment av dess like!!!
Men nu, peppar peppar, så fungerar allt korrekt och jag kan undervisa så som jag vill!!!
När man är van vid att använda smartboard och internet varje lektion, då är man skapligt handikappad när det inte funkar!

Och sist men inte minst så börjar jag ha lpp:r i alla ämnen!
Ritkig nystart av vt -2016! + att jag känner att eleverna är mer än vana vid att se en lpp och tar till sig den på ett underbart sätt! Yes och High five!!!

Jag måste också säga att jag fullkomligt älskar min klass, det är så härligt att tänka tillbaka på vilken resa vi gjort tillsammans!
Måste tänka på det ibland så man inte glömmer!

Och något mer som känns bra är att jag fått tillbaka lusten till träningen! Jag har visserligen bara tränat i fredags, igår och idag, men det känns i musklerna och jag är såååå glad för det!

Det är ju så här det ska vara, jobba, träna efter jobbet, laga någon god nyttig "middag" när man kommer hem och sen ta ett bad med hårinpackning och peeling. En solning saknas, det får bli av på fredag!!!

Koppla av i tv-soffan och faktiskt känna av att man kan ha kvällen hemma. Inte jobba till 18.00 o vara för hungrig när man kommer hem så man klämmer 2 mackor och kaffe. Och efter det kanske man har nån liten chokladbit gömd i nåt skåp!!!!
Nej, Så vill vi inte hat!!!

Visserligen kommer min sambo hem på måndag och då brukar veckorna bli ganska festliga dem oxå...

Men.....




Då kan man träna innan jobbet på gymmet :-)

Allting har en så bra lösning!!!!

Positiv idag känner jag, måste bero på träningen! ?

Hehe.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards