juusefin

Direktlänk till inlägg 16 januari 2016

Glasögonorm!

Av Josefine Bygghammar - 16 januari 2016 20:22

Alltså. Jag har så svårt att bryta vanor. Iallafall när det gäller brillor. Förut så köpte jag alltid 3 par åt gången, för att "det är ju roligt med omväxling", och när optikerna hade extrapris på 3 för 2 kunde man ju inte låta bli. Men tror ni jag använde alla då? - nej.

Numera har jag glasögonabbonemang på smarteyes, verkligen att rekommendera!!
Betlar en summa varje månad och får välja ett nytt par varje år. Perfekt för en glasögon-nörd som mej.

Jag har haft glasögon näst intill hela mitt liv och alltid drömt om linser. Men linser har varit väldigt "komplicerat" för mej enligt optikerna. Kan inte riktigt förstå mej på varför, men det har väl något med brytningsfelet att göra, så vitt jag vet!

Sist jag var hos optikern och skulle göra en synundersökning kolla han i min journal och sa "oh, shit, säg inte att du vill ha linser??"
Det var inte tanken, så jag sa nej, och optikern pustade ut. Ingen aning om varför, 2015 borde väl linser finnas till alla typer av synfel. Så han tyckte väl helt enkelt att jag passade så hiskligt bra i brillor så han blev rädd att jag skulle sluta med dem....

Skämt och sido, vill jag skrämma mina elever är det bara att jag tar av mig glasögonen, de brukar nämligen säga att jag ser väldigt läskig ut utan glasögon.


Aha!!!!

Därför optikern blev skraj när han trodde jag skulle ha linser ;)

Btw. Glasögon har ju blivit lite av en kroppsdel av mej, kanske därför det är svårt att byta....


Iaf. Ska nog försöka byta lite ibland.

Just nu kör jag på de här, ett par gamla favos!!


Japp, ni ser vad jag gör. Dags för simning!

Hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards