juusefin

Alla inlägg den 8 februari 2016

Av Josefine Bygghammar - 8 februari 2016 19:34

Ojojoj, de va inte igår jag var en aktiv bloggare direkt!

Har egentligen inget vettigt att skriva om idag heller. Dagarna rullar på. Jag försöker äta min kvarg och avstå från frestelser, vilket går sådär när man har en mamma som fortfarande gömmer chokladkakor under kudden, för hon vet hur ruskigt svag jag är för godis. Men ju mer jag förbjuder mej själv att käka, desto mer frestad blir jag att häva en hel centerrulle. Skämt och sido, nej jag dietar inte, men jag försöker att iaf röra på mej mer än jag äter. Går sådär. Speciellt när de ligger choklad under kudden.
Det skulle eleverna veta, att fröken är så töntigt förtjust i choklad att hon gråter glädjetårar över ett kinderägg.
Nåja.

I lördags tränade jag på gymmet (sprang 30 min och träna styrka 30 min). Bra för att vara mej o träna själv, utan en Lotta eller Paulina som står o flåsar en i nacken. O igår sprang jag runt Lund. Också bra för att vara mej. Låtsas att jag har en liten surfande Lotta på ena axeln och en peppande Paulina på den andra. Hahaah, surfande?? Tänkte skriva surrande Lotta men surfande lät roligare att ha på axeln.!

Skämt och sido, för typ tredje gången i ordningen, så är jag i riktigt dålig kondition, men jag har nog ändå aldrig varit i bättre! För så här långt har jag aldrig orkat jogga tidigare! High five me mej själv!!

Idag jobba jag till 17.30, så lät mej själv vila. Imorgon äre påt igen!
Och jag ska låta bli den där enormt goda chokladkakan som ligger i skåpet (halväten).
Nejvisstja, den får jag såklart ta om jag vill. Det är ju helt upp till mej själv. Väljer jag bilringen runt magen när jag ska på dop/bröllop så är det ju upp till mej, ingen annan. Va skönt ändå!!

Annars så känner jag mej lite sliten just nu. Min snygga utväxt är, om någon undrar, en ombre sparad till jubileet. De e ju inne har jag hört o jag ska ju vara riktigt inne, eftersom jag ska representera 2016.

Så svaret på en kollegas kommentar idag var: ja, jag vet, jag ska klippa och färga om två veckor...
Kommentaren löd; men Jossan!!!!! Du måste klippa dej, ditt hår är ju jätteslitet!!!!
I know :-)
Men va gör man inte för jobbet?????
(Ellerrrrr).

Btw, jag älskar ärlighet och jag älskar mitt jobb.



Tänkte lägga upp en bild på min nya snygga tröja, men har redan lagt ut den på både instagram och Facebook, så så himla överlycklig över en ny tröja behöver man ju inte va. Fast egentligen är det enda som hindrar mej att jag inte har bilderna på paddan.
Men det låtsas vi inte om.


Sjukt trött är jag. Säng tidigt idag tror jag. För omväxlingsskull. Igår la jag mej ju vid åtta liksom.

Hörs.


Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards