juusefin

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Josefine Bygghammar - 8 december 2014 21:00

Var ett tag sen sist. En månad skulle jag kunna tro?

Vad har hänt sen sist då?
Jag har nått ett till av mina mål. Jag hade ju en önskan om att mitt liv skulle innehålla lite mer än jobb o bad.. Jag ville börja träna, men fann varken orken eller lusten till att ta tag i det ordentligt, en månad senare, är jag en stolt 2-årsbunden aktiv-medlem som börjat älska styrketräning lika mycket som motionspass! Trot eller ej! Jag älskar mitt nya gym!! Jag älskar att jag funnit motivationen, orken och lusten att träna igen! Förra veckan och än idag idag är jag dock sjuk, sjuk o sjuk, men hostig o fruktsvärd halssmärta, typ kikhosta.. Finns den diagnosen fortfarande?! Längesen jag hörde begreppet kikhosta. Det kanske bara fanns när jag var liten.

Hur som helst, jag längtar efter att springa på bandet och sätta mej i nån jobbig styrkemaskin o utsätta musklerna för skön smärta! Det har jag nog aldrig kunnat längta till förut.
Mål 1 - uppnått!

Dessutom kör vi badminton med jobbet en gång i veckan! Sjukt kul!

Och på tal om jobbet så kan jag väl inget annat säga än att jag älskar det. Och mycket är ju på grund av mina fantastiska arbetskamrater. De är verkligen ljusen i mitt liv! Ni är bäst!
Finns inget bättre än att ta våran obligatoriska fredagsfika på gästis o prata av sig veckan! Kan inte hat bättre. Ibland tror jag att vi nästan har det lite för bra.

Dessutom håller jag i luciatåget med 5-6 nu som jag nämt i tidigare inlägg. Alltså att leda kör, det är nog det mest glädjesprudlande som finns oxå! Jag älskart! O vilka elever vi har sen! Helt otroligt! Hur jag ska klara att dirigera o inte böla på fredag är för mej ett mysterium.

Idag har jag också "deffat" mina första betyg.. Kändes lite otäckt o fränt på samma gång. Tur man har så fantastiska elever!


Oj, vad fantastiskt allt låter i jossans värld tänker ni, men visst, även jag har en tendens att överdriva, även om jag inte gjort det i detta inlägg! ?

Allmänt då?
Jo, jag har lärt mig att uppskatta de små sakerna i livet igen.
Typ som att få ett mms från en elev och Brolle där Brolle säger att jag är världens bästa och snyggaste fröken ?? typ sådana små detaljer gör mej asglad.

Sen kan även kommentarer från barn till barn göra mej varm i själen. Sånt hör jag varje dag, och jag lixom smälter i frökenhjärtat.

Många säger att klimatet är så hårt i skolan och visst, ibland är det det, och det är vår allas plikt att se till att det inte ska vara så. Men misstro inte elevernas förmåga att värna om varandra, de är fantastiska!


Idag har jag också haft min älskade mamma här, min bästa vän och min vägledare genom livet. Älskar dig.

Mycket positivt blev det i inlägget, men istället för att bara skriva att jag mår ganska bra just nu så gjorde jag det lite mer utfornligt! Jag mår ganska bra nu?

Hörs

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards