juusefin

Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Fröken lycklig.

Av Josefine Bygghammar - 16 januari 2015 16:36

När allting känns för bra för att vara sant, är det då man ska njuta, eller är det då man ska försöka dämpa sin glädje för att inte riskera att bli ledsen?

Jag vet ju att jag knappast är ensam i världen om att ha blivit sårad på djupet, så lite erfarenhetsutbyte råd o tips hade ju inte varit helt fel just nu.

Jag vill ju inget hellre än att kunna njuta av verkligheten och drömma om framtiden. Men nånstans sätter nån en käpp i mitt hjul och säger: men Jossan, ta inte ut för mycket, du vet inte säkert".

Men varför ska jag inte kunna njuta?
Om jag vänder på det då, blir jag lyckligast av att inte tänka så mycket på framtiden o fokusera på nuet, eller oroa mej för framtiden o glömma nuet?
Idiotisk fråga tänker ni, men sådana frågor måste jag ställa till mej själv ibland. Och självklart blir ju mitt svar att jag blir lyckligast av att fokusera på nuet och lägga framtiden åt framtiden, inte åt sidan, men åt framtiden!

Just nu måste jag få njuta!
För jag är så glad och tillfreds just nu. Har man en gång varit inne i en livskris och vet vad ångest är och hur ont det gör, då vet man också hur skönt livet kan kännas efteråt.
Om man kommit ur krisen, såklart.

Men jag är ett levande bevis på att det går, som såklart många andra, för jag är verkligen inget "specialfall". Jag kan bara tala för att jag har mått så ini....... dåligt och nu kan jag skriva att jag är... Att jag är... Lycklig!!


Finns såklart mycket som är bidragande till det, men en av huvudingredienserna är såklart min kärlek, V.

Det var verkligen längesen jag kände mig så uppskattad och värdefull. Du får mig att känns mig som en prinsessa, varje dag! Om du läser det här, V, så ska du veta att du är verkligen helt fantastisk. På alla sätt.
Hade verkligen inte trott att nåt så underbart kunde uppstå på bara några få dagar.

Men nu vet jag, allt är möjligt!

Därför får inte min dumma nojighet ligga ivägen för det här, och det är jag öppen med, så det vet både mina vänner o V att de ska säga till om, om det uppstår.


Just nu, vill jag bara njuta av att få vara lycklig igen, och fortsätta le åt att den dröm jag lever i faktikst är min verklighet.




Fröken lycklig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards