juusefin

Direktlänk till inlägg 20 februari 2015

Learning is life, så att säga

Av Josefine Bygghammar - 20 februari 2015 19:16

Okej, nu är min resa snart slutförd. Nu återstår bara, låt se, 19 timmars restid hem. Och nej, jag har inte varit i Thailand eller Kina, jag har varit i Norge.

Färjan går 21.50 ikväll och då börjar min hemresa. Så lär inte bli mycket sömn de kommande timmarna.

Men vad gör det? Min V följer mig till flygplatsen så det känns tryggt.
Slipper jag åka färjan själv ikväll också. Det är verkligen rena rama Skärgårdsdoktorn det här, o hur mycket älskar inte jag det då?

Den här resan har jag ju faktikst lärt mig en hel del. Dels att jag faktikst inte är ett omöjligt fall, jag kan hitta på flygplatser själv och till och med komma med rätt flyg. Jag kan orientera mig med hjälp av min röst och förmågan att se helt ogenerad ut när jag frågat samma person 3 gånger om jag verkligen uppfattat vägen rätt.

Något jag också lärt mig är att fisk är godare än kött. Jag har aldrig nånsin ens tänkt tanken att beställa firre på en restaurang, men efter den här resan, eller egentligen efter att jag blev tillsammans med V, så kommer jag lätt beställa fisk nästa gång jag går ut och äter. Men då gäller det verkligen att fiskmakarn är lika makalös som min kock, vilket kan vara svårslaget.
Men fisk är verkligen så underbart gott, jag tror att mitt icke jättemäktiga intresse för firrar grundar sig i mina referenser till gråa slemmiga skolmatsströmmingar! (Inte på tjällmo skola menar jag, där gillar jag fisken, men när jag själv gick i skolan).

En till sak jag lärt mig, det är att man lika gärna kan använda sked som kniv när man ska bre smör på en smörgås. Tänk er en såndär macka som går sönder när du ska försöka bre med en bordskniv eftersom du inte har nån smörkniv, det är ju värdelöst! Då gåre bättre med en sked :-) det har min kock lärt mig.

Sen har jag lärt mig att inte tjata och försöka planera så mycket inför framtiden... Det är svårt, men jag är ju i upplärningstsdiet :-) när man är 130 mil ifrån varandra, äre ju inte konstigt om man vill veta när man ska ses nästa gång, men äre så att det inte går att ta reda på, då äre ju så!!
Nu vet jag att vi ses vid påsk. Men det räckte uppenbarligen inte för mig förut och sa säkert vid ett flertal tillfällen att jag ville veta när vi ses efter det. Då sa V till o jag älskart, ibland behöver jag en "wake up-smäll". Hur roligt äre med en tjatande flickvän? Inte ett dugg. Så det la jag genast av med. Hoppas jag, om inte annat hoppas jag att jag väcks igen.!

Tycker man om varandra, och är menade för varandra, då borde ju ingenting vara omöjligt. Och jag ska INTE vara den som gör det möjliga omöjligt.

Att jag är en planerarnänniska, det är svårt att göra nåt åt, men jag kan ju nöja mej med att planera påsken, först en vecka i Sverige och sen en vecka i Norge! Great!

Som jag känner nu, så finns det iallafall ingenting som skulle kunna gå fel. Life is good.

Snart dags att bege sig till restaurangen och möta upp V för att sedan åka till färjan.

Imorgonbitti flyger jag, första flyget är ett 30/platsers probellerplan. Känns bra.!.

Ha en skön kväll

Hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards