juusefin

Direktlänk till inlägg 8 juli 2015

Regnig dag, men ack så underbar!

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2015 23:55

Idag hade jag som mål att storstäda tvättstugan. Jag har tänkt att riktigt grovstäda ett rum i taget på sommarlovet och idag fick det bli tvättstugan.

Den är som ny nu! När badrum, tvättstuga och kök är riktigt rena, då mår jag bra!
Då menar jag inte att jag låter de andra rummen förfalla, eller att jag inte städar så ofta, men ibland kan det ju hända att man kommer efter med tvätt eller liknande, iaf jag. Och nu är jag verkligen på noll. Varje tvättkorg är tom och garderoberna är städade. Det är en skön känsla!

Men det bästa på hela dagen och det mest fantastiska jag varit med om på länge, var att jag idag fick träffa världens sötaste lilla Signe. Min bästa väns dotter. Det är verkligen något speciellt när ens bästa vän får barn. Signe kommer alltid att ha en speciell plats även i mitt hjärta, eftersom att hennes mamma är min min bästa vän sen barnsben.
Åh vad jag är lycklig för både Mallan och Signes skull, Mallan och Stefan har fått världens sötaste dotter och Signe har fått världens bästa föräldrar.

Jag är inte förvånad över att Mallan hann före mej med att bli mamma, vi har känt varandra i över 20 år och hon har alltid legat steget före mej, när det gäller det mesta! :-)
Det är fantastiskt att se sin bästa vän så lycklig!


Hann även med att ha lite djupare samtal med min vän och det var skönt. Det är inte alltid lätt att veta vad som är rätt här i livet. Men det bästa just nu är nog bara att gilla läget och ta en dag i taget. Tiden lär ju utvisa.


Imorgon blir det en heldag på stan med Emma, det är verkligen efterlängtat'! Jag älskar att bara gå runt och strosa i affärer utan att ha någon tid att passa.

Känns extra bra när man vet att man kommer hem till ett nystädat hem också!

Så trots en regnig sommarlovsdag, kunde det inte varit bättre.



Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards