juusefin

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Snart dags!

Av Josefine Bygghammar - 14 februari 2016 19:51

Just nu är det mycket som händer, det är väldigt roligt tycker jag!

Men just nu är det störst fokus på 90-års jubileet! För er som inte vet så firar vår skola 90 år på . Tänk, att vår fantastiska skola har funnits i 90 år!

Så nu ligger fokus på att få till det så bra som möjligt. Men eftersom vi bor i Sverige (jag är ganska fördomsfri), så är jag också beredd på att vi kommer få en hel del kritik. Nej nu tog jag väl i, men lite tror jag!

För det känns som att det alltid är så när man ordnar något! Om det inte kommer vara någon som påpekar tidvalet, så är det säkert någon som kommer påpeka att musiken är för hög eller för låg.Men hur som helst, vi har alla lagt ner otroligt mycket tid och själ i detta jubileum, så förhoppningsvis blir det inga klagomål, men har jag skrivit om det känns det lättare att vara beredd på det. Men denna dag är sannerligen genomtänkt kan jag lova.

Om någon undrar varför vi valt att lägga "öppet hus" kl.13.00 så är det av just den anledningen att skolan invigdes den 15/2, just kl.13.00 :-)

Dessutom vill man ju ha eleverna med, och då är det ju bra att ha det på en veckodag!

Jag tror och hoppas att det blir en lyckad dag, framförallt för våra elever, men också för alla besökare!
Drömmen vore ju att många av skolans föredetta elever, som numera är äldre, får chans att återförenas och prata gamla minnen.

Jag hoppas att morgondagen blir, som jag kanske lite för ofta säger; fantastisk!


Jobbat stor del av dagen men på eftermiddagen fick jag ett stort migränanfall.


Men efter lite huvudmassage, sömn, tabletter och kall handduk i pannan är jag på benen igen, tack o lov!!!

Vägrar ju att vara sjuk imorgon!

Nu ska jag fortsätta ladda batterierna!

Hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards