juusefin

Direktlänk till inlägg 22 december 2014

Vi var inte sånna

Av Josefine Bygghammar - 22 december 2014 09:10

Jag hatar farväl. Även planerade farväl. Brutala farväl är ju såklart det värsta, men att ta farväl av någon är överhuvudtaget inget roligt.


Samtidigt som det inte var ett farväl, så var det ett avslut som behövdes. Det kommer alltid vara något speciellt, och personen i fråga kommer alltid ha en betydande del i mitt hjärta. Men det handlar mycket om att både äta kakan och ha den kvar. Det funkar inte.
Jag vill inte stå i vägen, jag vill inte vara en käpp i hjulet och jag vill inte riskera att någon av oss såras.

Julen är en tid så man ska ta hand om varandra och man uppskattar alla i sin närhet lite extra. Därför känns det extra jobbigt att behöva möta julen med saknad efter det som aldrig blev. Men sanningen är ju, att det nog aldrig hade blivit mer heller. För lika olika? Typ.

Jag är rädd att julen ska dra ner mig o ångest igen, men jag ska hålla mig uppe. Vara glad över det jag har och se framåt. Igår träffade jag Hanna och vi satt redan och kollade flygturer till Piteå i vår, sådana saker får mig att se på livet ur ett annat perspektiv.
Och våren och sommaren kommer innehålla ännu mer fina och oförglömliga tillfällen. Mycket finns det att leva för, trots allt.

Och idag ska jag träffa ytterligare 3 underbara vänner. Och sen ska jag hem och vara liten hos mamma o pappa, finns inget bättre.


Så, nu har jag skrivit av mig om det också. Skönt.

Vi är inte sånna som i slutet får varann - har aldrig passat bättre!

Vi hörs senare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards