juusefin

Direktlänk till inlägg 23 december 2014

Dan före dan

Av Josefine Bygghammar - 23 december 2014 22:26


I lördags var jag hemma hela dagen. Jag städade, tänkte julpynta, men det slog mig att det var ju redan klart. Det har ju kommit upp en liten tomte titt som tätt. Så det blev inte så mycket pyntande.

Jag kunde ändå, för första gången, njuta av att vara själv hemma och lyssna på julmusik och skapa mig lite julkänslor i min ensamhet.
Men när det blev eftermiddag kände jag mig ensam. Riktigt ensam.
Jag satte mig vid köksbordet, tände några ljus och tittade ut genom fönstret. Tittade upp mot granarna utanför fönstret och tänkte som jag brukar tänka ibland. "Nästa jul när jag sitter här och tittar upp mot granarna, då ska jag vara lycklig!"

Kanske blir det så, kanske inte. Ingen kan veta, inte ens jag. En sak som är klar iallafall, det är ju att ingenting blir bättre av att jag tycker synd om mig själv. Det är inte synd om mig. Jag har det bra. Jag har vänner, familj, ett bra jobb, en fin bil, en fin lägnehet, ekonomi som håller och en mysig liten katt. Så, inte ska jag vara bitter.
Det är nog bara saknaden. Saknaden efter att ha någon att bry mig om. Någon som frågar hur jag haft det på jobbet, någon att somna med, någon att vakna med.

Men många säger att det kommer, det kommer, det kommer. Så det är väl bara att lite på alla härliga människor och se tiden an.
Även om jag själv ser mig som gammal. Är jag ju inte lassgammal.



Julen är mysig. Men fylld av minnen. Minnen från olika jular. Minnen av värme, gemenskap och kärlek.

Varje jul ger ju också tillfälle till att skapa nya minnen.

Den här julen har jag varit mycket gladare och tillfreds med livet. Även om jag ibland får stora ångestilningar strömmande genom kroppen. Men jag har ändå blivit ganska duktig på att stoppa dem. Jag har ju inget att ha ångest för idag. Säger jag det får jag ändå ingen förståelse, så det är lika bra att bita ihop. Tiden läker alla sår och inget blir bättre av att man gräver ner sig.

Så nu ska jag fortsätta titta på Bingolottos uppesittarkväll och vara tacksam och glad över att jag sitter i ett varmt hem hos mamma och pappa. De är bäst.

Önskar er alla en fantastisk jul. Jag gläds med att så många verkar ha så mysigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards