juusefin

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Josefine Bygghammar - 4 maj 2014 20:32



Nu har jag tagit ett oerhört gudomligt megaskönt bad.

En sak är klar, när jag flyttar, om jag flyttar, är badkar ett krav!


Satt och tänkte igenom veckan förut, den känns great!

Som lärare är man oftast väldigt målfokuserad. Det gäller både kortsiktiga- och långsiktiga mål.

Därför tänkte jag att även jag ska skriva in veckans mål för att sedan skriva en utvädering på söndag!


1. Gå till jobbet varje dag.

2. Skriva en detaljerad pedagogisk planering i SO.

3. Inte glömma jobbnycklarna hemma och behöva låna Jannes.


Inte så svåra mål kanske? Men låt se om jag uppfyller dem!

Och så här ser min vecka ut:


måndag: morgonmöte, skoldag, a-lag/konferens

tisdag: specmöte, skoldag, utvecklingssamal

onsdag: skoldag, nätverk?

torsdag: skoldag inkl talang, utvecklingssamtal

fredag: skoldag, utvecklingssamtal, fredagshäng?

lördag: teater, öppet hus vid gruvstugan, utflyksdag med Emsan + Mallan, 30-års-fest

söndag: no plans!


Jag älskar när jag har ett fullspäckat schema!


Idag är jag verkligen inte trött. Det känns träligt. Vill satsa på att va på jobbet kl.06.00 imorn, men som det känns nu är det väl inte så troligt att det blir så.

Men jag måste hinna städa klassrummet innan morgonmötet samt skriva in planeringen i en pp.


Nuså, dags att trycka på publicera men tror jag skippar facebook den här gången!

Då kan ju hela mitt sociala nätverk tro att jag inte har något vettigt att göra alls på min fritid ;)


HÖRS!






Av Josefine Bygghammar - 4 maj 2014 19:02


Nu börjar jag tina!

Även om det inte var bitande kyla vid gruvstugan, känner jag mig ändå frusen och uschlig!

Det kom faktiskt även några snöflingor under lunchen, i MAJ? det gillar jag inte.

Snacka om det snart blir ett varmt härligt bad för min del!


Efter repet åkte jag till mitt andra hem (Emma&Matte). Drack kaffe och umgicks.

Alltid lika trevligt. Fick även jättefina presenter av Emma, även om jag sagt att det absolut inte behövdes.

Det var det minsta jag kunde göra, och vad gör man inte för sin bästa vän?




 


Tack världens finaste vän!


___ 


Imorgon är det äntligen dags för jobb igen! Det ser jag fram emot!

Hann planera veckan lite grovt + skissa på några IUP-mål under teatern. Skönt det.

Var på skolan igår och kollade till våra puppor. Några hade blivit fjärilar!
Håller tummarna för att inte alla blivit det tills imorgon.. Men tyvärr är det väl högst troligt..

Då blir det fjärilsfest i veckan!


Nu kom jag på att jag inte har läst nya lärartidningen!!!! YES!!! 

Då vet jag vad jag gör i badet!!


För övrigt så letar jag bil! Jag vill ha en cab till sommaren! 

Eller jag vill ha en cab som jag kan ha året om!! Det vore nice.


Nu väntar bubbelbadet, ljusen, musiken och LÄRARNAS TIDNING!


HÖRS!

























      

Av Josefine Bygghammar - 4 maj 2014 10:21

Det var väldigt kul att läsa av statistiken från gårdagens inlägg! KUL!


Blev en riktigt skön dag igår, Mallan skickade ett mess på morgonen om att jag inte fick boka upp mig under dagen, för hon kommer att flytta in hos mig under eftermiddagen! Sånt gillar jag!

Blev lite bilåka, långt bubbelbad och kvällstur till Motala/skogen.

Trevlig kväll.


Nu har Mallan just åkt och jag ska strax bege mig ut till skogen igen, dags för teaterrep!
Ska ta med mig lite jobb också så jag kan jobba mellan scenerna.


Tänkte också bara klargöra två saker. Mitt namn "Juusefin" är skapat av mina elever, de byter ofta ut o mot u i Josefine.

Ingert övergripande fenomen annars, men just mitt namn både sägs och stavas med u av de flesta. Därav namnet.


Kärlek då?

Nej. Som ni förstår på förra inlägget är jag inte ute och letar efter kärlek. Kommer det så gör de. Självklart har även jag en längtan efter man, hus, barn.. Men man får väl se. Just nu har jag varken tid eller ork att lägga energi på det.

Men det hindrar mig inte från att lära känna nya människor och ha kul tillsammans, det är väl där jag måste se över hur jag handlar och vara tydlig med hur jag känner och vill. Jag ser fram emot en händelserik sommar med nya möten, roliga fester och om möjligt träffa rätt?

Det sista la jag till bara för att man ändå aldrig kan bestämma över när kärleken knackar på dörren!


Nu ska jag spela teater och sluta svamla!

HÖRS!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards