juusefin

Alla inlägg den 11 april 2015

Av Josefine Bygghammar - 11 april 2015 16:29

Ett mål jag har i sommar, det är att börja sminka mej mindre!
Även om mina elever tittar på mej som om jag vore en utomjording när de nån gång sett mej osminkad, så fattar ju faktist, tro det eller ej, även jag att det har med deras ovana att se mej osminkad att göra.

Men jag tycker det är svårt alltså, kajalen o den mörka ögonskuggan har lixom alltid varit min grej!
Men, jag vill bli ett mer naturligt jag, typ.!
Mascaran får hänga med ett tag till, men jag kan tagga ner på de där ramarna runt ögonen tycker jag!
Men jag har ju så små ögon, det stör mej! Men det är ju ett litet problem, egentligen.

Men när jag var och sminkade mig på make up store än gång frågade sminkösen mig om hon fick fråga mig en sak, och det fick hon ju, snäll som jag är!

Då frågade hon om jag var född sådär?
- hur? Frågade jag.
- ja, med så där snea ögon!
Hehe, jo det svarade jag ju att jag var, inte med glatt humör som jag har nu när jag ser tillbaka på det onormalt korkade frågan, utan då blev jag istället lite ledsen.
Efter mitt svar frågade hon om jag ville lära mej hur man "sminkar bort det". Såklart jag svarade ja och där har ni svaret på varför jag ofta sminkar mig mycket.

Inte för jag tror min sminkning döljer mina snea glober, men på nåt sätt känns det ändå bra att göra nåt åt det!

Och i min journal, står det faktiskt "missbildning". Mina ögon är opererade två gånger och iaf till det bättre.

Så, nu fick ni lite onödigt vetande oxå.
Men idag är jag nöjd med mina ögon, det är lite kul att va lite speciell.!

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards