juusefin

Alla inlägg den 23 april 2015

Av Josefine Bygghammar - 23 april 2015 21:55

Det är coolt, hur inställd kroppen kan bli på att träna. Jag har tränat 9 dagar i rad nu, för er som tränar varje dag är det ju inget att komma med, men idag hann jag inte träna.! Jag vet, det är en dålig ursäkt, men jag har jobbat mellan 07.00-20.30, o nu är jag på tok för trött för att träna. Så, nu har jag försvarat mej själv. Så som jag kan.!

Men kroppen måste ju vila ibland med. Inte sant?
Men iaf, jag trodde aldrig att jag kunde lära mej att jogga, men nu är jag verkligen på god väg... Började med att jag orkade jogga 5 min på bandet, sen 10, sen 15 osv. Igår sprang jag även några kilometer på grusväg!!! Vet inte om de va 2 eller 3, så inte ens en halvmil, men jag är ändå grymt stolt!! Det har jag aldrig orkat förut! O även om jag orkat fysiskt (vilket jag dock inte tror att jag har iofs) så har jag aldrig orkat det psykiskt. För när jag sprang förr så trodde jag att jag skulle dö, typ.

Men envishet och uthållighet och inte låta hjärnan bestämma, eller rent av låta hjärnan bestämma, att jag faktist fixar det, det är det som fått mej att orka! Att övervinna psyket lixom!

Så high five!

Håll ut nu!!

Imorgon tänkte jag köra body pump innan jag får ta helg. Hoppas jag håller det! Jag är sjukt trött nu, men jag hoppas att jag fixar det!!

Fatta den dan jag kan skriva att jag joggat 5 km? Eller ännu bättre en mil??

Hoppas den dan kommer, o de e ju bara jag som kan se till att det blir så!!!

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards