juusefin

Alla inlägg den 12 april 2015

Av Josefine Bygghammar - 12 april 2015 18:56

Lovet är slut och det känns som att jag började mitt lov i fredags. Men men, jag lider inte! Jag älskar att jobba! Jag längtar redan till morgondagen!

Nu väntar även den bästa tiden i skolan. Månaden innan jul är en av de mysigaste, men de härligaste är april/maj/juni i skolan tycker jag!

Skolgården är fri från snö, man kan leta vårtecken, eleverna börjar bli lite kärlekskranka och springer runt och frågar chans på varandra, så minns jag från min egen skoltid och det är verkligen likadant nu! Eleverna som snart slutar sexan börjar tröttna på mellanstadiet och planering inför skolavslutning och höst står som högst på agendan!

Och för att inte tala om det underbara vädret som får nästan alla att le. Ljust till långt in på kvällarna och man kan ta en kvällspromenad efter jobbet och solen fortfarande lyser. Underbart!

Och sen är det mycket annat som händer i skolan under våren, utflykter, temadagar och mycket mycket mer.

Fullt upp och jag gillar det, skarpt!

Och snart är det ledigt igen och då åker jag till min kärlek! Den här gången behöver jag inte vara så nervös, för jag har ju gjort det förr ;)
Ser framför mej att jag ska kunna gå och filosofera i butikerna på flygplatserna och njuta av tillvaron istället för som förra gången skynda mig till gaten och sätta mej där för att vänta i timmar och inte våga resa på mej i rädsla för att komma bort.!
Men som sagt, man lär sig!

Hoppas jag! Ska väl inte ropa hej än, sitter kanske fastnitad vid gaten 2 timmar innan avgång ändå.
Men min förhoppning är att jag istället står och luktar på parfymer samtidigt som en dam kommer och frågar mig om vägen och jag kan förklara, på engelska kanske till och med! ;)

So, hur som helst, jag saknar min bättre hälft. Han som kan laga mat och behandlar mej som en prinsessa. Han skulle passa fint här i mitt bubbelbad. Men men, läste nånstans att par som lever i distansförhållanden är lyckligare? Maybe baby.

Jag är lycklig nu iaf.
Hoppas på att vårt ickesärboliv också blir lyckat, och jag kan inte tro något annat.

Med dig känner jag mig älskad! ??


Otroligt glad för det.

Ha en skön kväll!

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards