juusefin

Alla inlägg den 5 juli 2014

Av Josefine Bygghammar - 5 juli 2014 22:21

Jag vet inte varför, men just särskrivningar tycker jag är himla kul. Speciellt om det står på skyltar eller liknande ute på stan eller i affärer. Det är himla roligt att läsa mail eller sms där folk särskriver också, men över lag är ju varken sms eller mail särskilt välstavade nu förtiden, så det tänker man lixom inte lika mycket på.


Imorse när jag låg i badet skulle jag smörja in fötterna efteråt. (förstår om ni redan nu sneglar upp mot webbläsaren med fingret redo att trycka på W..) För så döintressant lät det inte.. Men iallafall.

Jag brukar aldrig läsa innehållsförteckning eller liknande på mina olika hudvårdsprodukter, skam och säga kanske, men jag tror mej väl veta vad de innehåller på nåt sätt!. Iallafall, idag gjorde jag det av någon anledning och det var faktiskt ganska kul. Inte just innehållsförteckningen, men texten bakpå tuben.



 



Kanske svårt att se vad det står, men en av meningarna lyder: ta en varm fot bad, i en annan mening står det som att klackar och fötter är samma sak se: "klackar/fötterna", det står även torka bort överskotts kräm...

Som ni ser kan man hitta flera fel i texten men det där var några som jag så gott fnissade åt i badet för mig själv...


Kanske är översatt i google direkt? Husomhaver, det gjorde iallafall mitt bad.


Finns ju mycket som kan få fel betydelse när man särskriver, till exempel:

Rök fritt, sjuk syster mm.. Ja, kul är det.


En av mina väskor ser ut så här, något sliten ;)


 


Så sant som det är sagt! :-)



nu ska jag fortsätta värma mej efter det iskalla badet Hanna lura iväg mej på.. ;)

nejdå, det var väldigt självförvållat! Och kul :-)



HÖRS







Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards