juusefin

Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Josefine Bygghammar - 7 juli 2014 01:27

Ikväll eller, inatt, är det en såndär natt jag har klarat mig utan ganska lång tid..JAG KAN INTE SOVA.!

Och då tänker man ju självklart sådana där tankar man inte ska tänka.. Det är en såndär Melissa Horn-natt ni vet?

För er som inte vet kan jag berätta att det är när man sitter själv och känner sig ensam och allt Melissa Horn sjunger om stämmer plötsligt helt och hållet in på ditt liv. Långa nätter, vår sista dans mm, ni vet.


Så vad gör man för att undvika dessa nätter då? fast förr kunde jag tycka att det var ganska skönt att sitta själv och tycka lite synd om mig själv, men det var före "det" hände. Nu njuter jag inte det minsta kan jag säga!!

Jag bara önskar att min sista ångestklump i hjärteroten kunde försvinna... men, den kanske jag får leva med resten av livet? Hursomhaver, nåt måste man göra för att uthärda sådana här nätter...


Alla har vi ju säkert våra knep till hur man ska göra för att man ska koppla bort tankar man inte vill tänka.

Jag har hittat mina och tänkte dela med mig, här kommer de utan inbördes ordning:


- Bada badkar. Ta ett riktigt riktigt hett bad. Värmen får dig att slappna av och det heta vattnet får dig att koncentrera dig på att överleva hettan istället för att fokusera på annat. Du byter helt enkelt ut den psykiska smärtan mot fysisk smärta, låter kanske hemskt, men på mig är det fruktansvärt effektivt!

När du sedan badat klart och reser på dig känner du dig svimfärdig och behöver genast lägga dig på soffan.. Ett par minuter mår du riktigt dålit men efteråt känns det riktigt gött. Funkar nog inte på alla, men för er som älskar hetta och värme, prova!


- Gå ut och gå. Det är ju vetenskapligt bevisat att det är bra för hälsan. Och även det fungerar bra för mig. Då känns det som att jag kan gå hur långt som helst.



- Skriv!! Att skriva av sig var mer effektivt än jag kunde ana. Det är så skönt att skriva av sig och bara låta orden komma, det känns redan bättre inom mig sedan jag började skriva!



3 tips som hjälpt mig mycket. Ligger i badet just nu och den fysiska smärtan är värre än nånsin kan jag säga, tack vare min illröda baksida....


Nu ska jag snart sjunka ner under ytan och glömma dessa jobbiga tankar. Men det är så sjukt sammanträffande allting på nåt sätt. Så läskigt uppgjort.


NYA TAG IMORGON!! Jag är inte deppig, jag är glad egentligen :-)


HÖRS









Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards