juusefin

Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Jag kan och jag vill!

Av Josefine Bygghammar - 22 april 2015 20:47

Ja, jag läser fortfarande Veckorevyn, ibland.

Ibland känner jag mig på tok för gammal för den, men jag är fortfarande svag för riktigt tjejiga tidningar, Amelia och jag har inte funnit varandra än.

Men iaf. Ett kvällsbad och en Veckorevyn kan räcka gott som belöning efter en bra arbetsdag.

Idag diskuterade ju även "killpanelen", gulligt, inte sant? Distansförhållanden!



Intressant lösning, men 2 av 3 verkar inte tro på det. Men en av dem är sannerligen vettig och inne på samma spår som jag, att det kan stärka relationen!


Nu menar jag ju att ni ska läsa det som dejan säger, och hans inlägg fortsätter på nästa bild. Jag håller på honom!

Det största tror jag handlar om tillit. Och det är precis det som jag behövde öva på. Såg ni att jag skrev behövde?

Men kontrollbehov till max och känsla av att inte kunna lita på någon, är det ju just tillit som jag haft svårt för. Jag trodde aldrig att det skulle gå så bra som det faktist gör. Jag har svårt att lita på människor, och det har jag än idag, men att lita på sin partner är ju a och o för att ett förhållande ska funka, o för att man ska kunna göra det krävs kommunikation och ärlighet och förståelse. Jag har varit väldigt öppen hela tiden med att det är en brist jag har, att jag har svårt att lita på folk, men att jag vill göra allt som står i min makt för att få tillbaka min tilltro till min förmåga att lita.

V är många mil ifrån mej. Jag vet inte alltid vad han gör och han har många kvinnliga arbetskamrater. Varför tog jag upp det? Jo att ha en pojkvän omsvärmad av snygga servitriser kanske inte är allas drömsits, medan det inte bekommer andra i ryggen.

Mej bekommer det inte längre. Såklart han har kvinnliga arbetskamrater, och?!
Såklart han går på fester utan mej, och?
Såklart han har tjejkompisar, och?

Nej tro inte att jag är för blåögd o dum eller vad det heter, jag känner bara sån tillit till honom att jag litar på honom. Dessutom är det grymt skönt att leva ett liv utan att misstro folk.

Kärleken övervinner allt, det har jag lärt mej nu!

Hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards