juusefin

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Josefine Bygghammar - 3 maj 2015 18:27

..som jag hade på mig för 8 år sedan.!

Lite tight över brösten, men det kan jag leva med!
Jag är glad sålänge den inte spricker över höfterna, där min lägsta självkänsla sitter.!.!. Mrs Big ass.

Nu är det alltså brudklänningen jag har på mig i teatern jag pratar om, såklart. Än har ingen friat åt mej, så det är ju aldrig fel att gifta sig på scenen någon gång ibland, vart åttonde år ungefär.

Men en dag, hoppas jag att man får uppleva det på riktigt, det där prinsessbröllopet! Gärna i Hällestad kyrka.

Men btw, för åtta år sen spelade vi upp samma teater, värvarna.
Samma år tog jag studenten!!!

Alltså, 8 år sen.
Mycket har hänt på 8 år.

Och ser jag i backspegeln ser jag både sorg och lycka. Men av allt jag ser, ser jag också att jag lärt mig något.

Och jag kan inte låta bli att känna mig rätt nöjd ändå. Drömyrket har jag och....... Nu ska jag inte rabbla upp allt jag kan skriva upp på "lyckliga-gatan"-listan. För det vet jag med mig ändå.

Jag är nöjd, efter 8 år.
Det känns rätt bra att komma tillbaka till samma karaktär efter 8 år också. Hon tänkte inte riktigt likadant som hon gjorde för 8 år sedan!

Btw. 1,5 vecka kvar tills jag flyger till kärleken. Längtar.

Imorgon är det studiedag. Alltid trevligt.

Ha en trevlig kväll!

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards