juusefin

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Josefine Bygghammar - 17 maj 2015 22:47

Åh vad trött jag är just nu.
Sitter på bussen hem.

Ganska mysigt, men hade önskat att jag hade haft täcke och kudde.

På förra flyget satt jag längst bak. För er som undrar.


Jag är nöjd med min prestation idag. Jag frågade INGEN om vägen idag!
Det gjorde jag faktist inte!!!


Dock kom det fram en så hjälpsam uniformsklädd man och frågade om jag behövde hjälp...

I samma stund som han fråga hann jag tänka både en och två gånger innan jag svarade. Skulle jag stå på mig och svara att jag bara stod vid gate-tavlan och funderade, eller skulle jag ta den lätta vägen och säga att hans hjälp var välkommen.

Hur som helst blev mitt svar på frågan om jag behövde hjälp:

- Jag vet faktiskt inte! :o)

Tja, jag ljög ju inte iallafall (",)

Han skrattade och frågade vad jag funderade på och jag erkände att jag faktiskt inte visste vart jag skulle ta vägen.

Han pekade på skylten och rulltrappan framför mig.

- Javisstja, tack! Sa jag och drog bittert iväg med väskan, något besviken över att jag inte kunnat se den förbaskade skylten själv!!

Han kom fram för fort helt enkelt.

Eller.. Så såg jag helt enkelt lite bortkommen ut. Fast det kan jag ju aldrig tro.!

Hur som helst, jag fråga ingen om vägen, det var faktist han som fråga mig.

Och jag gick runt och lukta på parfymer!

High five!

Av Josefine Bygghammar - 17 maj 2015 15:35

haha, sätt, måste ju skriva att jag såklart vet att sett stavas med e!!!

Och det där med de och dem, de kör jag inte med i bloggen ;)

Såja, försvarsmekanismen satte in.

Av Josefine Bygghammar - 17 maj 2015 15:28

För att verklighetsförankra detta inlägg börjar jag med en bild av vad jag gör just nu.


Har suttit och jobbat i tre timmar nu, och blev både lite hungrig och stel i ryggen. Så jag gick en sväng och köpte lite mellis. Grekisk yoghurt! Den var riktigt god faktiskt.

Förra inlägget beskrev ju min resa i stort, men eftersom att jag just nu är trött på att jobba och fortfarande behöver tidsfördriv tills planet går, tänkte jag berätta lite mer.
.. För det har verkligen inget att göra med att jag innerst inne vill att alla ska höra om hur bra jag haft det.!

Såklart inte?!

Iaf. Började resan i onsdags kl.04.00 från Norrköping. Åkte buss till Arlanda. Flög till Oslo. Bytte plan för att flyga vidare till Bodö. Framme i Bodö tog jag taxi till färjan. Väntade på färjan i 4 timmar. Tog färjan till en ö, som tar ca: 4 timmar. Bytte färja vid ön för att ta mig till v:s ö!
Var framme vid ön ca: 21.00
Det är ett äventyr bara att ta sig dit.

Resan med färjan känns som rena rama Saltkråkan. Den stannar vid flertalet hannar på vägen och, hannar? Haha. Nä hamnar ska det stå. Och vid varje hamn står det barn och vuxna som väntar på färjan, oftast för att ta emot de som går av!

Det är så mysigt. Riktig skärgårdsidyll, fast med fjäll.!

När färjan la till stod min v och väntade på mig! Det är något magiskt med att träffa den man älskar när man inte setts på länge! Väntan är hemsk, men när man äntligen står där igen, i famnen på den man längtat efter, då är lyckan total.

Vi åkte upp till hans lägenhet och där hade han förberett hemmagjord pizza. Och jag har nämnt att han är kock va?!.!. (",) mäkta gott alltså!

Kvällen var underbar och mysig.
Dagen efter jobbade v och jag sov under dagen! Var lite trött efter resan.

På kvällen sen visade v:s chef oss upp på berget för att se på de omtalade lunnefåglarna!..
Jo visst såg vi dem, det gör väl ni med?


Dock är det ju aningen svårt att se att det är lunnefåglar. Både v och jag var nog lite besvikna. Vi hade väntat oss pingvinliknande individer som man nästan kunnat klappa, typ.

Men men, nu kan man iaf säga att man sätt dom!

För mig var utsikten det fränaste. Det är ju så sjukt vackert!


Det var lätt värt varenda snedsteg och höjdskräcksinvit man fick under tiden.

Sedan blev vi bjudna på ett glas vin hemma hos v:s chef.
Hon har ganska fin utsikt.


Å andra sidan är det inget fel på v:s heller.


Sen gick vi hem till oss och åt tacos.
Myspys.

Dagen efter var vi på mitt livs dejt!
Aldrig varit med om liknande.


9 rätter blev det totalt.
Det var till och med en inlagd vilrätt!


Och till och med rosor stod på bordet...

Mätt blev man ;)

Det var oerhört mysigt och romantiskt. Som en dröm.


När vi kom hem vid 12 var det ju fortfarande ljust! Det är coolt. Var ju tvungen att gå ut och ta en selfie då!


Dagen efter fick vi besök vid frukosten. Bland annat av vår servitör vi hade under dejten! De var glada. Typ.

.... :-)


Sen åkte vi på vår roadtrip till Bodö.




Världens vackraste natur att roadtrippa i.


Och renar fick vi se också :-)

Väl framme åt vi mat på hotellet och myste på hotellrummet.

V åkte tidigt och jag har roat mig själv sen 06.00
Väntar på flyget till Trondheim för att sedan landa på Arlanda runt 22.00 ikväll.

Det bästa av allt är att v kommer hem redan på fredag!

Helt underbart.

Och sen får jag se fram emot en romantisk midsommar på ön. Det ska bli fantastiskt. Det lär ju vara oerhört vackert!

Nu ska jag fortsätta roa mig själv!

Vi hörs :-)

Av Josefine Bygghammar - 17 maj 2015 10:17

I skrivandets stund gör jag något som jag vet att en av mina vänner (nämner inga namn) aldrig skulle göra. Jag sitter och äter hotellfrukost, helt själv!

Helt ensam och övergiven. V var tvungen att åka tidigt imorse, så här sitter jag själv och äter frukost, innan jag ska ta taxin till flygplatsen.


Men, jag har det ganska bra. Såklart jag saknar V och det var tråkigt att han behövde åka så tidigt. Men är man kock i Norge den 17 maj kan man nog knappt räkna med något annat.

Väldigt rart av honom att fixa hotell så jag slipper häcka på flygplatsen i 12 timmar iaf! Han är underbar.

Så nu har vi gjort vår första minisemester tillsammans! Igår var det verkligen roadtrip!

Fantastiska dagar.


Hörs senare!

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards