juusefin

Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Josefine Bygghammar - 13 maj 2015 14:55

..Ups i did't again!

Sitter och väntar på färjan i Bodö.
Har direkt här i snart 3 timmar, så nu är det bara en timme kvar snart!

Men jag har hunnit med att skriva framåtsyftande planeringar, skrivit ett utkast till manus till skolavslutningen, planerat lite mer kring skolavslutningen och proppar almanackan full med datum som jag ska ha som övningsgörslag till mina kära kollegor!

Så tiden tar jag vara på!

Det slog mig verkligen idag att arbetet på flygplatserna kan ju inte förändrats mycket de senaste åren?!
Det är nog en skada man fått av jobbet de senaste åren, att man hela tiden tänker "ständiga förbättringar", "hur kan vi göra det här på ett smidigare sätt?!"

Jag menar, att köra resväskorna på olika vagnar i en lång rad efter ett traktorliknande fordon känns inte som det mest optimala, enligt mej, men nu jobbar ju jag inte på någon flygplats så jag kan ju ha helt fel. Men vore det inte smidigare att ha nåt system så att väskorna kom direkt in i planet? Via något flyttbart rullband eller liknande?!
Det kanske inte skulle underlätta alls, men det ser så onödigt jobbigt ut att lasta väskorna upp o ner på olika vagnar. Så hade de ju iaf när hundtricket spelades in, o det var när jag konformerande mej, få se nu, ca 13 år sen...

Men det som jag mest fascineras över är flygvärdinnornas trånga arbete!
Att vara flygvärdinna är ju drömjobbet för många, se snygg ut och man får betalt för att resa.
Men att dra den där kaffevagnen fram och tillbaka i ett trångt flygplan och repetera "kaffe eller te" 500 ggr om dagen, minst, det kan ju inte vara jättekul. Borde man inte kunna effektivisera det också, på nåt sätt borde det ju gå!

Likaså den där säkerhetsgenomgången som de gör varje gång, varför spelar de inte bara in sig själva och sätter upp tv-apparater där de står?!

Men men, det kanske tar bort charmen av att vara flygvärdinna!

Nu ska jag fortsätta jobba och vänta på färjan!

P.s
En flygvärdinna kom fram till mig och sa:

-hej! Vad tjusig du är!! Reser du i jobbet?

För ett ögonblick höll jag på att svara ja tills jag insåg att det gör jag ju inte.

Men businesswomenlooken ville jag ju ha! Haha!


Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards