juusefin

Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Josefine Bygghammar - 4 juni 2015 20:52

De senaste veckorna har det verkligen varit fullt upp från morgon till kväll. Jag tycker om att ha fullspäckat schema, men det känns ju i huvudet efter ett tag.!

I måndags hade vi rep med teatern, i tisdags styrelsemöte för majblomman , i onsdags ICDP och sen genrep inför publik med teatern, idag kom jag hem tidigt!!! Vid 17.00, somnade i soffan, imorgon är det orientering med skolan och på kvällen har vi premiär.

Och under skoldagarna är det fullt ös med träning inför skolavslutningen + en hel del annat. Mycket dokumentation, men de kan man göra stillasittande med en kopp Janne-kaffe i handen så det tynger mej inte så mycket.

Men med allt som sker kvällstid hinner jag inte, ursäkta uttrycket, träna, men man får hoppas att det sker lite kaloriförbränning när man går på och av scen! Såklart inte, men vad ska jag göra?

Idag kunde jag tränat mellan 19.00-20.00 men vad gjorde jag? Sov på soffan och gapa som en nyfångad torsk.

Det blir skillnad i sommar. Får vi hoppas. Just nu får jag inte träna sent för mej själv för jag är redan lite för trött för mitt bästa, eller för mina elever helt enkelt.

Tålamodet sviker tidigare och min frökenroll blir inte asbra när jag är trött. Därför måste jag för barnens skull också hålla ut.

En trött fröken är ingen perfa-fröken.

Å andra sidan, vem orkar vara det hela tiden?


Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards