juusefin

Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Egoboost

Av Josefine Bygghammar - 19 maj 2015 21:03

Boost!
Inte tränat på en vecka, och på torsdag ska vi springa blodomloppet! 5 km är inte långt, men jag är osäker på om jag orkar springa hela vägen?
Men det är väl bara att ge sig den på det, eller?

Jag minns ju när 5 min på bandet var jobbigt, o nu kan jag springa 20 min utan problem. Och då äre springa, inte jogga! O på torsdag kan jag ju jogga.
Blir så grymt besviken om jag inte fixat det. 5 ynka km lixom!

Men efter 9-rätters o ingen träning alls på en vecka, känns det sådär.

Men jag fixart.!

För övrigt känner jag mej ganska stressad just nu. Men vet inte varför. Men när jag är stressad försover jag mej och kan inte somna på kvällarna.
Näsblod brukar höra till oxå, men det har jag inte fått än, peppar, peppar!

Tror jag mest är stressad över att jag inte har det helt perfa här hemma. Har lixom bara kommit hem, ställt ner resväskan och använt det jag behövt.

Har lixom inte ens "hunnit" packa upp. Åkte till Motala direkt efter jobbet för att umgås med Mallan och Emma, vilket jag prioriterade högre. Jag behövde träffa dom...

Imorn flyter dagen på med iup-samtal hela eftermiddagen....men sen ska jag hem och packa upp och städa.

Idag är jag för trött för allt typ.

Egentligne handlar det här inlägget om min oro inför att inte orka springa och min press över att inte ha det perfekta hemmet tills att min pojkvän kommer hem på fredag.
Helt onödig ångest egentligen. Så, jag lägger ner.

Orkar jag inte springa är jag inte i mitt livs form och då är det inget att tjura över. Orkar jag springa hela varvet äre high five med mej själv och ingen annan blir väl överdrivet impad än jag själv.
Är inte hemmet perfekt gör v väl inte slut för det, hoppas jag.

Så skärpning, oroa sig för småsaker?
Jag är ju lite lätt paranoid.

Men vet ni vad det bästa är?
Trots min stressade känsla, kan jag just nu ligga i badet och tänka "jaja, det löser sig iaf på något sätt".

Och det, är nog egentligen den största highfiven jag kan göra med mej själv!

För det kunde jag banne mej inte för två år sen.!
Älskade ångestbefrielse!

Ändra tankarna - för din egen skull (och för andras!)

Dessutom om man som jag ändå blir lite paranoid ibland, då kan man ju skriva om det här i bloggen, så kan vännerna välja själva om de vill läsa om det eller inte.!

För hur många gånger om dagen hörde inte ni?
- åh, jag har sån ångest för......

Måste påminna sig själv ibland om hur bra man faktist mår!

High five med livet! Livet leker!
Och jag SKA springa på torsdag!!!
Vad kan stoppa mig, egentligen?

Egobooooooooost!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards