juusefin

Direktlänk till inlägg 23 juni 2015

En ö är toppen

Av Josefine Bygghammar - 23 juni 2015 21:30

Idag vågade jag mig ut på min första promenad här på ön, själv!
Det har liksom inte slagit mej förut, att det är näst intill omöjligt att gå vilse på en ö.!

Ibland tror jag att folk inte tror på hur dåligt jag hittar. Och det kan bara ganska jobbigt faktist, för det är inget jag är stolt över, men det borde ju kunna räknas som ett handikapp? Kan iaf jag tycka. Det här handikappet om nåt är väl anledning nog att få ställa bilen jämsides med affärn.! Närrå, det här är ett handikapp som kan tränas upp, kanske?

Men för att ni ska förstå lite mer om hur dåligt jag faktist hittar så kan jag nämna tre exempel:

- jag lärdre mig hitta från Storängsskolan i Finspång ner till centrum i slutet av nian. Då hade jag gått på Storängen i tre år.

- när jag arbetade som lärare på svälthasdkolan gick jag bort mig under skoljoggen. Trots att jag med vägledning hade blivit placerad vid ett kors där jag stod stilla under hela skoljoggen. Problemet uppstod när jag skulle gå tillbaka! Mina kära kollegor visste ju om mitt handikapp och gav mig den lättaste uppgiften så att jag inte behövde ta mig runt hela rundan utan istället bara behövde gå samma väg tillbaka till skolan. Tyvärr sket det sig. 40 min senare var den borttappade fröken tillbaka och alla barnen långt innan.

- jag skulle visa vägen till kärnskogsmossen för min kollega då vi skulle dit med klassen. Jag hade ju varit där minst (utan överdrift) 15 gånger innan så så svårt kunde det ju inte vara tänkte jag, stolt.
Men det visade sig ta ca 1,5 timme längre än beräknat dit. Vad tar det annars, 10 min?
Tyvärr fick min kollegas gps visa vägen hem.

Men till mitt försvar kan jag faktist skylla på att det är ärfligt.!
Min kära mamma hittar inte heller så jättebra! :-)

Men btw, idag har jag iallafall varit ute och gått ensam på ön!

Regnat stor del av dagen men nu på kvällen var det uppehåll!

Nu ska jag strax gå ner och möta min babe :-)

Hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Bygghammar - 16 juli 2016 22:17

Ny plats! http://nouw.com/juuusefin

Av Josefine Bygghammar - 10 juli 2016 13:21

"kod för att importera min blogg till Nouw: 0514870336"

Av Josefine Bygghammar - 8 juli 2016 19:57


- Ett beslut är ett beslut och ett beslut håller man sig till, okej? Ja. Man kanske skulle lyssnat lite mer på pappa Rudolf. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget and you name it. Btw, hemma i Svedala är jag och har varit i ...

Av Josefine Bygghammar - 30 juni 2016 14:52

Vilken härlig dag vi hade igår! Även om man inte hade sovit så mycket natten innan för att gå upp klockan 5 och va i hamnen 05.30, så var det en fantastisk dag på alla vis! Vi åkte som sagt till Mo i rana. Brukar inte särstava det, men jag får vä...

Av Josefine Bygghammar - 29 juni 2016 07:03

Idag skulle vi på utflykt till traena, men istället blev det en utflykt till Moirana. Detta på grund av färjtiderna, som man är ganska beroende av när befinner sig här ute i havet! Vi var ju tvungna att hinna hem i tid till vår dejt ikväll! Så nu...

Presentation


En bloggande fröken som skriver om livet i och utanför skolan. Arbetar från och med i höst som Förstelärare inom IKT och entreprenörskap. Lever tillsammans med min kock och lever för att få ut det bästa av varje dag.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards